مدیران از الگوی شخصیتی امام خمینی (ره) در صحنه عمل پیروی کنند

شاکری با بیان اینکه امام خمینی (ره) بر مبنای فقاهت و توجه به دین وارد صحنه شدند، گفت: مدیران در رده های مختلف؛ نفس عماره را کنار بگذارند و از الگوی شخصیتی امام خمینی (ره) در صحنه عمل پیروی کنند.

مجتبی شاکری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی (ره) گفت: امام (ره) فقیه، سیاستمدار، فیلسوف با تمام ابعاد شخصی هستند که بر مبنای فقاهت و نگاه بر دین وارد صحنه شدند و این نوع ورود امام به صحنه مبارزه و شیوه ای که احزاب ورود می یافتند، متفاوت بود. 

 

 

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی افزود: در سال های پس از پیروزی انقلاب نیز همین نگاه متفاوت امام خمینی بر کشور حاکم بود که کشور را از آفات استکبار مصون نگه داشت. اکنون نیز مقام معظم رهبری همان نگاه را در هدایت نظام دنبال می کنند.

 

 

وی گفت: امروز موضوع ایران قوی، مقتدر، گره گشا و تشکیل امت اسلام مطرح است و ما باید به تناسب سال هایی که می گذرد و متناسب با همان جمله امام (ره) که فرمودند" انتظار فرج از نیمه خرداد کشم"، انقلاب و 15 خرداد را بازخوانی کنیم و بدانیم به کدام سو در حال حرکتیم.

 

 

وی در مورد معرفی ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) اظهار کرد: اندیشه و مکتبی که متولد می شود از جنس اشیای فیزیکی نیست که بتوانیم آن را قطعه بندی کنیم بلکه اندیشه عنصری سیار، متصل و پیوسته است و مانند نفس کشیدن در هوا است. ما در طی سال باید با بازخوانی و تبیین اندیشه امام (ره) به سمت جایگاه بین المللی و افق های پیش رو حرکت کنیم.

 

 

شاکری یادآور شد: هیچ سخنرانی از رهبر انقلاب نیست که در آن سخنی در مورد امام (ره) بیان نشود و این امر نشان دهنده پیوستگی و استمرار با اندیشه امام (ره) است. امام موسی صدر در مورد امام (ره) می گوید امام (ره) شخصیتی بود که در اسلام ذوب شد و ما باید در شخصیت ایشان ذوب شویم آنچنان که او در اسلام ذوب شد. این جمله کوتاه تمام فعل، عمل، نیت، اراده، عزم و اعتماد و اجزای شخصیتی امام (ره) را مطرح می کند و هر آنچه ما به عنوان ابعاد شخصیتی در امام خمینی (ره) می بینیم به خاطر آن است که ایشان در اسلام ذوب شده است و از آنجا همگان را شیفته خود کرده است.

 

 

وی در مورد الگوگیری سیاستمداران و دولتمردان از ابعاد مختلف شخصیتی امام خمینی (ره) یادآور شد: مدیران در رده های مختلف؛ خود و نفس عماره را کنار بگذارند و آینه ای در مقابل شخصیت امام (ره) شوند تا مردم هرچه می بینند امام را ببینند..

کد خبر 1271463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha