جوانان ایران و حوزه مقاومت باتأسی از امام خمینی(ره)آرزوی از نیل تافرات اسرائیل را ساقط کردند

سفیر ایران در کشور لبنان گفت: جوانان کشور با الگو قرار دادن سخنان امام خمینی(ره) و جوانان کشور آرزوی اسرائیل که از نیل تا فرات بود را ساقط کردند و الان به برکت روح و معنای حضرت امام در نهضت عظیمشان رویکرد مقابله با اسرائیل شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، مجتبی امانی همدانی سفیر ایران در کشور لبنان شنبه شب(۱۳خردادماه) در آیین اختتامیه نمایشگاه آثار و اسناد قیام تاریخی خونین 15خرداد سال 1342 که در حسینیه بنی فاطمه(س) ورامین برگزار شد، گفت:رژیم شاهنشاهی هرگز فکر نمی کرد که با دستگیری یک روحانی به چنین سرنوشتی دچار شود اما وقتی ایشان را دستگیر کرد و قیام در ایران خصوصا در ورامین که منجر به شهادت تعدادی از غیور مردان این دیار شد ورق کاملا برگشت و این حرکت پایه گذار نابودی شاه و ایادی آن شد.
وی افزود: آمریکایی ها چون پایگاه اصلیشان در ایران را از دست داده اند از ما کینه دارند و از ابتدای انقلاب اسلامی بنا را بر نابودی انقلاب ما نهادند، آنها می خواهند ایران مانند دیگر کشورها حیات خلوتشان باشد و در تمامی خیانت ها و توطئه ها علیه ایران ردپای آنها را شاهد هستیم.
سفیر ایران در کشور لبنان با اشاره به نفوذِ نفوذی ها در کشور اظهار داشت: عده ای خواستند در روند انقلاب خللی بوجود آورند و چشم انداز آینده روشن کشور را در برقراری ارتباط با غرب و شرق می دانستند اما امام در زمان حیاتشان و پس از آن مقام معظم رهبری پیشرفت را فقط در داخل دانستند و شاهد هستیم که اکنون قدرت های دنیا در مقابل پیشرفت های انقلاب اسلامی سرحیرت فرود آوردند.
وی ادامه داد: شرایط آمریکایی ها اکنون رو به سقوط است و برای حضور در منطقه ما مجبور به ساخت پایگاه های نظامی شده اند و سیاست مداران خودشان در کشورها بکار گیرند و اگر به صحنه منطقه دقیق شویم شاهد هستیم که آنها آهسته آهسته عقب نشینی کرده اند و این در حالی است که متحمل هزینه های سنگین در منطقه شده اند و نتیجه ای را بدست نیاورده اند.
امانی در خصوص کشورهای مقاومت خصوصا لبنان گفت: آمریکا به لبنان به عنوان حیات خلوت نگاه می کرد و از این رو از اسرائیل برای این هدف استفاده کردند اما جوانان این کشور با الگو قرار دادن سخنان امام خمینی(ره) و جوانان کشور آرزوی اسرائیل که از نیل تا فرات بود را ساقط کردند و الان به برکت روح و معنای حضرت امام در نهضت عظیمشان رویکرد مقابله با اسرائیل شکل گرفت و به عراق و فلسطین و یمن تسری پیدا کرد.
وی در پایان گفت: اکنون اسرائیل به سرنوشتی دچار شده است که جرات هیچ گونه تحرکی در منطقه را ندارد چون می داند از تمام جهات محاصره است و این عظمت در جهان اسلام بخاطر عزت و جسارتی بود که پایه ریز آن امام راحل و دنباله رو آن مقام معظم رهبری هستند بوجود آمده است.

کد خبر 1271559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha