توجه به اندیشه های امام خمینی(ره) نیاز همیشگی جامعه و انقلاب است

امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) روح بلندی داشت، گفت: توجه به اندیشه های امام خمینی(ره) نیاز همیشگی جامعه و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین «سید امین الله حجازی» امروز (۱۴ خرداد ماه) در مراسم گرامی داشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) که در مسجد صاحب الزمان(عج) گچساران برگزار شد، اظهار کرد: ۱۴ خرداد ماه، سالروز ارتحال جانسوز مردی بزرگ بود که متعلق به همه عالم است.

 

امام جمعه شهرستان گچساران با اشاره به اینکه این شهرستان در دوران پیروزی انقلاب هفت شهید تقدیم انقلاب و نظام کرد، گفت: این افراد در پیروزی انقلاب اسلامی با تبعیت از حضرت امام خمینی (ره) نقش بی‌بدیلی ایفا کردند.

 

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: در زمینه معرفی اندیشه و ظرفیت انسانها تعاریف متفاوتی بوده که می توان گفت انسان بزرگ شخصی است که روح بزرگ داشته باشد و مثل حضرت امام خمینی ( ره) همه آسمان و زمین در نظر او کوچک جلوه گر باشد.

 

حجت الاسلام حجازی خاطرنشان کرد: ایستادگی حضرت امام خمینی(ره) با توکل بر خداوند متعال و توسل به اهل بیت (ع) در مقابله با رژیم پهلوی صورت گرفت و ایشان بارها فرمودند که «جز خداوند، همه ضعیف هستند».

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گچساران بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را دارای روح بلندی دانست و یادآور شد: وقتی انسان بزرگ و مومن ایمان به پروردگار الهی داشته باشد، دنیا نزد او کوچک به شمار می آید.

 

وی به این جمله حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «وقتی تکیه گاه ما خداوند باشد، می توان در مقابل استکبار جهانی به پیروزی رسید»، افزود: انسانی که فقط بندگی خدا را در نظر دارند، از هیچ کس به غیر از پروردگار ترسی به دل خود راه نمی‌دهند.

 

حجت الاسلام حجازی هدف اصلی امام خمینی (ره) را طی کردن مسیر الهی توسط انسان ها دانست و تاکید کرد:این موضوع به این معناست که ملت به بزرگی رسیده و آنچه که شأن انسان و جامعه بوده نیز مهیا شود.

 

امام جمعه شهرستان گچساران ضمن تاکید بر اینکه باید همه از میراث بزرگ امام خمینی(ره) صیانت و پاسداری کنیم، گفت: انقلاب اسلامی ملت‌های آزاده جهان را از خواب غفلت بیدار کرد و به همین علت باید میراث‌دار صیانت از آرمان‌ها و اهداف امام (ره) و شهدا باشیم.

کد خبر 1271612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha