آشنایی با کتاب «نظامی گنجوی» اثر جلال خالقی مطلق در «تالار آیینه»

برنامه «تالار آیینه» رادیو ایران یكشنبه‌ها و سه شنبه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ به معرفی كتاب می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبكه رادیویی ایران، سعید مبشری تهیه كننده برنامه «تالار آیینه» بیان كرد: سه شنبه 16 خرداد، آشنایی با کتاب «نظامی گنجوی» اثر جلال خالقی مطلق در برنامه نقد و بررسی می شود.

 

وی ادامه داد: «نظامی گنجوی» شاعر و داستان سرای معروف و محبوب قرن ششم هجری است . کمتر ایرانی می توانید پیدا کنید که اشعار عاشقانه‌ی زیبای او را بخوانند و لذت نبرد . نظامی شاعر بزم و رزم و عشق و وصال و فراق است . کسی که بنیانگذار سبک جدیدی از داستان سرایی در قالب مثنوی بود.


مبشری افزود:  و«جلال خالقی مطلق» ادیب، زبان‌شناس، ایران‌شناس و شاهنامه‌پژوه ایرانی است که عمده کارهای پژوهشیِ او، در زمینه شاهنامه و حماسه‌سرایی در ایران بوده‌است.


دوستداران فرهنگ ایران، خالقی را بزرگ‌ترین شاهنامه‌پژوهِ تمامِ ادوار می‌دانند؛ زیرا این اعتقاد وجود دارد که خالقی توانسته بهترین تصحیحِ شاهنامه را ارائه کند. وی عضو هیئت امنا و فرنشین بنیاد فردوسی می‌باشد و سال‌ها در دانشگاه هامبورگ آلمان تدریس کرده‌است.


به اعتقاد این ادیب «نظامی» بیش از همه از فردوسی و اثر او تأثیر پذیرفته است.


تهیه كننده برنامه «تالار آیینه» در پایان تصریح كرد: علاقه مندان می‌توانند این برنامه را با اجرای شهاب شهرزاد یكشنبه‌ها و سه شنبه‌ها ساعت:۲۲:۳۰ از رادیو ایران بشنوند.

کد خبر 1271758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha