لزوم توجه به آموزش و فرهنگ سازی عمومی  در مدیریت پسماند

عشوری با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا از برنامه های جدی است که دنبال می شود گفت : آموزش و فرهنگ سازی در مدیریت پسماند مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت ،‌ حمزه عشوری _مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان امروز ( سه شنبه ۱۶ خرداد ) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته محیط زیست اظهار کرد : محیط زیست میراث گرانبهای است که بایستی همگان در راستای حراست و حفاطت آن کوشا باشیم .‌

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه مدیریت پسماند از موضوعات مهم در گیلان شمرده می شود گفت: عید امسال با ورود سیل عظیم گردشگر با مشکل زباله در برخی از مناطق گیلان روبه رو بودیم .

عشوری با بیان اینکه کود آلی روند مناسبی در گیلان دارد اذعان کرد: تاکید سازمان محیط زیست بر تفکیک زباله از مبدا است .

وی با تاکید بر اینکه محل دفن زباله بایستی آیتم های آن مشخص شود افزود: در این راستا کارهای علمی در حال اتجام است و از طرفیت های داتشگاه های معتبر بهره گرفته خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خاطر نشان کرد: آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پسماند از اهم برنامه های است که بایستی بدان توجه شود .
وی با اشاره به اینکه از روستا نباید زباله بیرون برود اصافه کرد: در حوزه پسماند بایستی به شیرابه ها و آب های زیر زمینی توجه خواهد شد .‌

عشوری تصریح کرد : شناسایی نقاط ضعف دو رودخانه گوهر رود و زرجوب از دیگر اقداماتی است که توسط این سازمان انجام شده است .

وی اذعان داشت: ۳۰ کارشناس و متخصص برای اطلاع رسانی در حوزه محیط زیست گیلان در نظر گرفته شده است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان به احیای تالاب انزلی اشاره کرد و گفت : برای رسوب برداری از تالاب انزلی یک و نیم میلیارد تومان امسال اعتبار در نظر گرفته شده است ، نقشه راه در این حوزه مشخص شده است.

عشوری اظهار داشت : ۲۵ درصد از اعتبارات صندوق ملی محیط زیست برای محیط زیست گیلان هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه پاسگاه های حفاظت و حراست از محیط زیست گیلان در استان افزایش یافته است تصریح کرد : تجهیز زنده گیری حیات وحش از دیگر اقداماتی که در این حوزه انجام شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: با راهزنی های صورت گرفته دهیاران متخلف در حوزه پسماند و تفکیک زباله از مبدا به مدیر کل روستایی استانداری گیلان معرفی و با افراد متخلف برخورد قانونی خواهد شد.‌







کد خبر 1271767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha