نشست کارگروه ساماندهی اوقات فراغت ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد برگزار شد

نشست کارگروه ساماندهی اوقات فراغت با حضور مدیران ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد، اداره کل ورزش و جوانان استان و بسیج مساجد و محلات یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، نشست کارگروه ساماندهی اوقات فراغت استان با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان و معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه الغدیر یزد برگزار شد.

محسن رستگاری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در این نشست گفت: دو نهادی که در مسجد فعالیت های فرهنگی را دنبال می کنند پایگاه های بسیج و کانون های مساجد هستند و به نوعی سعی کرده اند در راستای احیای کارکردهای مساجد گام بردارند.

وی افزود: یکی از ظرفیت ها در جهت جذب به مساجد اوقات فراغت است که ما میتوانیم با همکاری دستگاه های مختلف در این زمینه گام برداریم.

رستگاری ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان می تواند در راستای حمایت از فعالیت های اوقات فراغت نقش موثری داشته باشد و ما باید با هم افزایی کانون های مساجد، اداره کل ورزش و جوانان و پایگاه های بسیج در این مسیر گام های موثری برداریم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: با توجه به ظرفیت اداره کل ورزش و جوانان در ستاد ساماندهی نوجوانان و آموزشی امیدواریم بحث مسجد در این بخش پررنگ تر شود . 

وی گفت: شعار امسال ما در طرح اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» است که هدف ما تحقق این شعار است.

مهدی دهقان مسئول معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه الغدیر یزد نیز در این نشست گفت: ما در استان بیش از 2600 مسجد داریم که بیش از 1800 مسجد فعال هستند و پایگاه و بسیج فعال دارند.

وی افزود: ما در مساجد طرح های مختلفی را دنبال می کنیم که یکی از این طرح ها، طرح حلقه های صالحین در مساجد داریم که افتتاحیه آ« یک تیرماه است و برنامه های فرهنگی و هنری را در این زمان داریم.

دهقان بیان کرد: 850 پایگاه داریم که در مسجد حضور دارند و تمامی برنامه های ما در مساجد اجرا می شود.

وی گفت: هدف ما اجرای فعالیت های مسجد محوری است و به منظور توجه به تربیت اسلامی برنامه های خود را دنبال می‌کنیم.

زهیر حاجی حسینی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اهمیت توجه به مساجد در فعالیت های ورزشی، فرهنگی و هنری گفت: امیدواریم بتوانیم با هم افزایی از ظرفیت های مختلف در راستای فعال کردن مساجد گام برداریم.

وی افزود: اگر مساجد ما پرشور و نشاط شوند شاهد کاهش بسیاری از اسیب های اجتماعی می شویم.

حاجی حسینی ادامه داد: پیوند مسجد و جوانان می تواند نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد باشد و از این طریق بسیار می توانیم از فعالیت های فرهنگی و هنری را دنبال کنیم.

وی گفت: ما سعی داریم ظرفیت های خود را در اختیار مسجد و بچه های مسجد قرار دهیم و امیدواریم بتوانیم با همکاری کانون های مساجد و بسیج به این هدف دست پیدا کنیم.

در پایان این مراسم نیز مقرر شد تفاهم نامه سه جانبه ای با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان، ستاد هماهنگی کانون های مساجد و بسیج مساجد و محلات تنظیم شده و به منظور اجرای فعالیت های اوقات فراغت در استان امضا شود.

کد خبر 1271834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha