استفاده از ظرفیت مساجد برای ترویج فرهنگ قرض الحسنه/ ۷۱ مرکز نیکوکاری در مساجد فعال است

ظاهری گفت: ما در کمیته امداد، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت را داریم که یکی از رویکردها ترویج فرهنگ قرض الحسنه است و به دنبال این هستیم قرض الحسنه با محوریت این صندوق را در مساجد احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، ناصر ظاهری- مدیرکل کمیته امداد استان قزوین- در دیدار با باغبانها مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین که امروز (چهارشنبه 17 خرداد) در کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: مساجد دارای ظرفیت بالا و کارکرد بسیاری هستند از همین رو باید  این کارکرد را احیا کرده و حضور جوانان را در مساجد افزایش دهیم که در این حوزه از انجام کاری مذائقه نمی کنیم.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: از 179 مرکز نیکوکاری که در سطح استان وجود دارد، 71 مرکز نیکوکاری در مساجد فعالیت دارند که البته این تعداد قابل ارتقاست و بهترین و فعال ترین مراکز نیکوکاری ما هم در مساجد قرار دارند.

 

وی عنوان کرد: علاوه بر انجام کار خیر، کارهای فرهنگی هم در مساجد انجام می دهیم به طوری که در سال گذشته چندین محفل انس با قرآن کریم در مساجد محلات کم برخوردار برگزار شد که بازخوردهای خوبی را شاهد بودیم.

 

ظاهری تصریح کرد: ما هم در حوزه مسجد دغدغه مند هستیم و در کنار هم می توانیم کارهای مشترکی را در این حوزه داشته باشیم به طوری که ما برای دانش آموزان بحث های علمی، هنری و فرهنگی داریم که بسیار خوب است این فعالیت ها در مساجد برگزار شود چراکه علاوه بر فعالیت فرهنگی و هنری، دانش آموزان فعالیت ها و برنامه های مذهبی را هم می آموزند و این مدلی است که می تواند مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت کمیته امداد برای کمک به نیازمندان اعلام کرد: کمیته امداد در سال 1342 توسط امام خمینی (ره) شکل گرفت و در سال 1357 تأسیس شد و امام خمینی (ره) نگاه ویژه ای به محرومان داشتند و امروز هم این نهاد زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت دارد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تأکید کرد: کمیته امداد امروز نهاد تخصصی، علمی و با تجربه است و چه بهتر که در انجام کارهای خیر، مجموعه های مختلف به کمیته امداد اقتدا کنند زیرا بنیانگذار آن امام خمینی (ره) است و کار خیر را به صورت تخصصی و علمی پیش می برد و اگر این هم افزایی صورت گیرد می توان به صورت نقطه زنی حرکت کرد.

 

وی گفت: کمیته امداد به 32 وب سرویس متصل است و بر این اساس، می تواند تشخیص دهد که خانواده ای که مراجعه می کند چه نیازهایی دارد و یا چه کمک هایی را دریافت کرده است بنابراین با هم افزایی، کمک ها به این خانواده ها هم بهتر و هدفمندتر صورت می گیرد.

 

ظاهری با اشاره به اهمیت بهره گیری از ظرفیت مساجد برای ترویج فرهنگ قرض الحسنه اظهار کرد: ما در کمیته امداد، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت را داریم که یکی از رویکردها ترویج فرهنگ قرض الحسنه است و به دنبال این هستیم قرض الحسنه با محوریت این صندوق را در مساجد احیا کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر با همت شما در کانون های مساجد فرهنگ قرض الحسنه را احیا کنیم این امر را به مساجد بازگشت داده ایم.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در پایان یادآور شد: یکی از برنامه های دیگر ما در حوزه جمعیت است که در اجرای طرح های مختلف، آماده همکاری با مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم.

 

کد خبر 1271901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha