تقویت ایمان در کنار فراگیری علوم حوزوی ضرورت دارد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: طلاب حوزه های علمیه در کنار فراگیری دروس حوزوی باید به تقویت معنویت و ایمان نیز همت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه در مازندران امروز(۱۷خرداد) در آئین اختتامیه سال تحصیلی حوزه علمیه شهرستان بابل در مدرسه خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به فرازی از توصیه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، افزود: مخاطب این حدیث مسئولان، مدیران و اساتید حوزه علمیه هستند؛ هر کسی خیر کشت کند، برداشت خیر خواهد داشت و چه چیزی بهتر از این زراعت؛ شاید خروجی همین جمع شهید، محقق، پژوهشگر و مراجع تقلید و ...باشد.

 

وی خطاب به فراگیران علوم حوزوی، گفت: انسان یک شخصیت حقیقی و یک شخصیت حقوقی دارد، از نظر شخصیت حقیقی باید سعی کنیم بزرگ شده و به دنبال بزرگ شدن برویم، در مقابل ناملایمات زود مایوس نشویم‌.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه علم بدون حلم بی‌فایده است، خاطرنشان شد: بصیرت بسیار مهم است، بررسی سیره علمی و رفتاری علمای گذشته سختی و مشقت را نشان می‌دهد، اگر پست و مقام به‌دست بیاورید بدون اینکه بزرگ باشید بزرگترین خطر برای جامعه است.

 

وی با بیان اینکه بخشش و حلم نشانه بزرگی است، بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب  امام خامنه ای(مدظله العالی) در بعد ایمان و امید باید قوی و بزرگ باشید.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اضافه کرد:در بعد شخصیت حقوقی بزرگ شدن بد نیست اما به دنبال جایگاه بزرگ رفتن خوب نیست، اما اگر جایگاه بزرگ پیش آمد پذیرفتن آن بد نیست، بنابراین سعی کنید که شخصیت حقیقی خود را بزرگ کنید که در این صورت شخصیت حقوقی بزرگ خودش به سراغ شما خواهد آمد.

کد خبر 1271964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha