آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر در پیشبرد اهداف نظام ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکید کرد و گفت: این اقدام در پیشبرد اهداف اسلام، نظام، انقلاب، موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در اولین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان در سال ۱۴۰۲ اظهارداشت: یکی از مسائل مهمی که در این برهه زمانی باید به آن توجه داشت این است که امروز دشمن با ترویج موضوع حجاب اختیاری و اجباری و تسری آن به جامعه بدنبال ایجاد دوقطبی در جامعه است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امروزه در خصوص هنجارشکنی‌هایی که در حوزه حجاب و عفاف رخ می‌دهد، در تحلیل عقلانی و آماری اگر چه بسیار اندک است، افزود: چون جنس هنجار شکنی‌ها هر سال متفاوت می‌شود و بعضاً هنجار شکنی های فعالانه رخ می دهد و ضریب رسانه ای در این خصوص پررنگ است، از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

وی با اشاره به موضوع بدحجابی در جامعه و برانگیخته شدن عواطف و احساسات اقشار متدین و مختلف مردمی و دلسوزان نظام و انقلاب، موضع گیری ها و خواسته‌های بحق، از سوی مردم که بعضاً از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم و از فعالان جبهه انقلاب هستند، عنوان کرد: باید از این اقشار مومن و انقلابی و احساسات و عواطف ایمانی اینان که از قلوب پاکشان سرچشمه می گیرد، دفاع کنیم که خدای ناکرده احساس نا امیدی نکنند.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تاکید کرد: باید مسئولین ما برای رسیدن به یک راه حل قانونی، عقلانی و مبتنی بر اصول اسلامی و دینی به اجماع برسند، و موضوعاتی که در این چنین جلسات بحث می‌شود، باید از روی کاغذ بیرون بیاید و به صورت جدی دنبال و اجرایی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی فعالیت هایی را که تاکنون انجام شده است را خوب ارزیابی کرد و افزود: باید مجموعه فعالیت های ایجابی و سلبی بصورت منظم و مرتب با همکاری همه جانبه ادامه پیدا کند و برای یکسری کارهایی که همچنان زمین مانده با برنامه ریزی اصولی فکری بشود.

 

وی اظهارکرد: این مهم مستلزم انجام یک عملیات مشترک، در بخش جنبه های ایجابی و جنبه‌های سلبی است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان آموزش نیروهای آمر به معروف و نهی از منکر که اطلاعات لازم را داشته باشند ضروری دانست و عنوان کرد: قطعاً این افراد آموزش دیده در پیشبرد اهداف اسلام، نظام، انقلاب، و ستاد امر به معروف و نهی از منکر می توانند موثر واقع شوند.

 

وی اجرای طرح فوری عفاف و حجاب را که از طرف ستاد مرکز ابلاغ و ارسال شده را مهم ارزیابی کرد و عنوان داشت: تا کنون دستورالعمل های مختلف و گوناگونی در ایام محرم بواسطه دهه امر به معروف و نهی از منکر و در هفته عفاف و حجاب، ابلاغ شده است اما خصوصاً در مورد طرح فوری عفاف و حجاب، لازم است که کلیه سازمان ها و ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی و آموزشی و خدماتی با وحدت و انسجام آن را به مرحله اجرا در آورند.

 

امام جمعه خرم آباد تشکیل جلسات هم‌اندیشی در خصوص حجاب و عفاف را کار بسیار ارزشمندی دانست و اظهار داشت: باید در این خصوص بدنبال راهکاری باشیم که از ایجاد تشنج در جامعه پرهیز کنیم و نقشه دشمن را نقش بر آب کنیم، مقابل آن بایستیم و نگذاریم که نقشه آنها عملیاتی شود.

کد خبر 1271980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha