اقناع رسانه ای در جهاد تبیین، لازمه غلبه بر دشمن در جنگ نرم است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: تلاش در راستای اقناع رسانه ای مخاطبان در فرآیند جهاد تبیین، لازمه غلبه بر دشمن در عرصه جنگ نرم است.

 حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد شجاعیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که برای تقابل با برنامه ها و طرح های دشمن در جنگ نرم ما باید اهتمام ویژه ای نسبت به جهاد تبیین داشته باشیم، گفت: تأکید بیش از پیش رهبر فرزانه انقلاب بر مقوله جهاد تبیین به این خاطر است که اگر ما در این رابطه کوتاهی و سستی کنیم، دشمن با جرأت و جسارت بیشتری پیش آمده و به تحریف حقایق و مشوش کردن اذهان مردم ما می پردازد.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزود: در آموزه های دینی ما نیز بر اهمیت روشنگری و تبیین مباحث تأکید بسیاری شده و از ما خواسته شده که با موعظه و جدال احسن به دفاع از خویش بپردازیم و در این مسیر از اخلاق و حق گرایی غافل نشویم.

 

وی همچنین گفت: ما در بکارگیری سازوکارها و گفتمان های تبیین باید ضمن نگاه به سیره و کلام نورانی حضرات معصومین(ع) ازگفتمان امامین انقلاب بهره ببریم چرا که همچون چراغی روشن فراروی ما قرار دارد و عدول از این مساله ما را در رسیدن به هدف به شدت دچار مشکل می کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: از سویی دیگر باید به شناخت درستی از اهداف و برنامه ها و طرح های دشمن برسیم و لذا دشمن شناسی و سپس مخاطب شناسی از رموز مهم موفقیت در این وادی به شمار می رود.

 

وی با بیان این که در عصری قرار داریم که یکی از شاخصه های مهم آن جنگ روایت هاست، گفت: ما اگر که می خواهیم به معنای واقعی کلمه بر دشمن در جنگ نرم کنونی غلبه کنیم، راهش تلاش مضاعف در مسیر اقناع رسانه ای مخاطبان در فرآیند جهاد تبیین است و این که همه در این راستا احساس تکلیف و دغدغه مندی کنند.

کد خبر 1271988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha