فلسطین: طرح تقسیم الاقصی بازی با آتش و تهدید به جنگ مذهبی است

وزارت امور قدس فلسطین در بیانیه ای طرح تقسیم الاقصی را بازی کردن با آتش و تهدید به جنگ مذهبی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری سما، وزارت امور قدس فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: طرح یکی از اعضای کنست اسرائیل مبنی بر تقسیم مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان بی نهایت خطرناک و تهدید کننده جنگ مذهبی است.

 

در این بیانیه آمده است: طرحی که یهودیان را به تسلط بر منطقه قبه الصخره در ازای بقای مصلای القبلی برای نماز مسلمانان دعوت می کند، مسجد الاقصی را در معرض خطر جدی قرار می دهد.

 

براساس این بیانیه، این طرح را یکی از اعضای حزب بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح کرد. این طرح تجاوز آشکار به احساسات و اعتقادات مسلمانان جهان و بیانگر افراط گرایی رژیم اشغالگر است.

 

در این بیانیه آمده است: آنچه در رسانه‌های صهیونیستی منتشر شده مردود و محکوم است. اجرای آن به جنگ مذهبی به تمام معنا منجر خواهد شد.

 

وزارت امور قدس فلسطین تاکید کرد: دعوت به پایان قیمومیت اردن بر مسجد الاقصی و ادعای اینکه مسجد الاقصی برای مسلمانان نیست و اجازه به یهودیان برای یورش به آن از همه باب‌ها، بازی کردن با آتش است.

 

یک روزنامه عبری زبان روز گذشته(چهارشنبه 17 خرداد) گزارش داده بود که یکی از اعضای پارلمان اسرائیل«کنست» طرح تقسیم مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان را آماده می کند.

 

 همچنین روزنامه «زمان اسرائیل» نوشت که عامیت هالیوی، عضو کنست از حزب لیکود قصد دارد طرحی برای تقسیم مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان آماده کند، به طوری که این مسجد و صحن‌های آن را به دو قسیمت تقسیم کرده است.

 

این روزنامه نوشت: مسلمانان ضلع جنوبی مسجد الاقصی را دراختیار می گیرند و یهودیان بخش مرکزی و شمالی از جمله قبه الصخره را به دست می گیرند. با ادعای اینکه معبد یهودی در زیر قبه الصخره قرار دارد.

 

طرح عضو کنست اسرائیل شامل اجازه دادن به شهرک نشینان برای یورش به مسجد الاقصی از تمام باب‌ها و عدم رضایت از باب المغاربه است.

 

مقامات رژیم صهیونیستی همچنان به اعمال محدودیت برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی و بررسی دقیق کارت‌های هویتی آنها و بازداشت برخی از آنها ادامه می دهند.

کد خبر 1272037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha