مساجد، بهترین مراکز برای تحول و امید بخشی است

حجت الاسلام و المسلمین تکمیلی، با عنوان اینکه مساجد، بهترین مراکز برای تحول و امید بخشی است، گفت: تقویت مساجد باعث امید و تحول خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ حجت الاسلام و المسلمین «حسین تکمیلی»، امام جمعه شیروان در گردهمایی مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان  که نشست هم اندیشی مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد شیروان که با هدف ارتقاء فعالیت های شبکه ای در این کانون ها در مسجد جامع  این شهر برگزار شد، با عنوان اینکه مسجد، بهترین مراکز برای تحول و امید بخشی است، گفت: تقویت مساجد باعث امید و تحول خواهد شد.

 

وی همچنین با تاکید بر این مطلب که مساجد، نمازخانه نیست، شیوه کار فرهنگی را وابسته به شرایط خاص اعلام کرد و با برشمردن این شرایط توضیح داد: کار فرهنگی باید مستمر و با بهره از خلاقیت باشد که برگزاری دوره های  آموزشی نحوه کار فرهنگی پیشنهاد می شود.

 

حجت الاسلام تکمیلی با عنوان اینکه امروز دنیا، دنیای دیگریست که لازم است برای رفع شبهات جوانان و نوجوانان راهکارهای جدید و خلاقانه داشت، در این باره محور بودن مسجد را مورد توجه قرار داد و بر اهمیت برنامه ریزی فرهنگی خلاقانه تاکید کرد.

 

امام جمعه شیروان همچنین به نقش پذیرنده نوجوانان در مسجد اشاره کرد و گفت: لازم است در مسجد مسئولیت های فرهنگی به نوجوانان نیز واگذار شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین تکمیلی، ایجاد فضای رقابتی، شناسایی کانون های فعال از غیر فعال و تجهیز این کانون ها، جابه جایی امکانات در صورت امکانات را نیز پیشنهاد داد.

 

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی هم، موضوع اصلی و اولویت در کانون ها را بحث تربیتی و اخلاقی و تربیت نیروی انقلابی و مسجدی دانست و گفت: در این باره تلاش داریم تا با شکل گیری تشکیلات مسجدی، اقدامات اثربخش و موثری برنامه ریزی و اجرا شود.

 

وی به ایام فراغت تابستانی با توجه به تعطیلات مدارس اشاره کرد و گفت: در این باره ظرفیت های خوب و تاثیرگذاری با اعلام همکاری و همگرایی نهادهای تأثیر گذار غنی بخشی به اوقات فراغت فراهم شده که می توانیم در سال جاری با توجه به پشت سر گذاشتن سه سال کرونا، برنامه های آموزشی و تربیتی گسترده تری را با همیاری فعالان مسجدی شاهد باشیم.

 

حجت الاسلام پاکدامن، کانون های فرهنگی هنری مساجد را بازوی توانمند فرهنگ و هنر مساجد عنوان کرد و خواست تا با شناسایی افراد تاثیرگذار چه به عنوان رابط شهرستانی چه رابط کانون، زمینه گرایش و ماندگاری نوجوانان و جوانان در مسجد و نیز  تربیت و ارتقاء   نسل جوان مسجدی و انقلابی فراهم شود.   

 

در این نشست مدیران و رابطین حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات و نیز مسایل و نقاط قوت فعالیت های کانون را عنوان کردند.

کد خبر 1272041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha