پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در لرستان

زیویار، گفت: ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال تبصره ۱۶ در سال ۱۴۰۱ در لرستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، دکتر فرهاد زیویار، امروز(18خرداد)، در جلسه بررسی عملکرد دستگاه‌ها و بانک‌های متولی پرداخت تسهیلات اشتغال استان (تبصره ۱۶) با بیان اینکه براساس تعهدات اشتغال، سرمایه‌گذاری و مسکن که در دولت سیزدهم عنوان شده است، شرایط کاری متفاوت است، اظهارداشت: در این شرایط باید تلاش کرد که مسائل و مشکلات مردم به خوبی مد نظر قرار گرفته شوند.

 

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، دو هزار میلیارد تومان از محل "جز ۲ و جز ۱ بند ب" تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ در لرستان تسهیلات پرداخت شده است، افزود: در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۰۳ درصد از اعتبارات اشتغال در استان محقق شد.

 

زیویار با بیان اینکه فرصت زیادی تا جذب مانده منابع وجود ندارد، تاکید کرد: بانک‌ها تسریع در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ را مد نظر قرار دهند.

 

وی با اشاره به معدل خوب استان در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ در کشور گفت: درصد این معدل در کشور حدود ۳۵ می‌باشد که نسبت به میانگین کشوری مناسب است.

 

 استاندار لرستان با اشاره به تعیین ضرب‌الاجل دو هفته‌ای برای بانک‌ها عنوان کرد: بانک‌ها در این دو هفته مهلت دارند که در پرداخت‌ها تسریع داشته باشند که و تا زمان باقی‌مانده، اعتباراتی که به سختی از مرکز جذب شده است در اختیار متقاضیان قرار دهند.

 

ضرورت خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران

 

ابراهیمی، معاون اقتصادی استاندار در ادامه با اشاره به ضرورت خدمت به ایثارگران و خانواده‌های شهدا، تاکید کرد: بانک‌هایی که طرف قرارداد خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستند اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

 

جامعه ایثارگر ولی نعمت کشور هستند

حجت الاسلام هبت اله هاشمی، در ادامه این نشست با اشاره به اینکه بنیاد شهید استان لرستان در تسهیلات تبصره 16 سهم بسزایی دارد، گفت: در سال 401 ، سهم بنیاد شهید 171 میلیارد در نظر گرفته شده که متاسفانه زیر 50 درصد آن جذب شده است.

 

وی عنوان کرد: این تسهیلات در راستای بحث اشتغال و...ایثارگران و فرزندان آنان می باشد و برنامه ریزی ها صورت گرفته است هرچند با وجود شرایط کنونی جامعه ارزش ریالی این تسهیلات کم شده است؛ تقاضا داریم بانک های عامل در راستای پرداخت تسهیلات اقدامات لازم را انجام دهند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اظهارکرد: از بین 10 بانک عامل در راستای پرداخت تسهیلات به جامعه ایثارگر 2 بانک تعهدات خود را به صورت صدرصد انجام داده و انتظار می رود چهار بانک دیگر نیز همکاری لازم را انجام دهند.

 

وی عنوان کرد: جامعه ایثارگر ولی نعمت های کشور و استان هستند و انتظار می رود خدمت رسانی به این قشر مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1272057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha