آیت الله امینیان(ره) سند زنده و پویای جامعه روحانیت پای کار نظام و انقلاب است

ثقتی با بیان اینکه آیت الله امینیان از پیشگامان نهضت حضرت امام(ره) در گیلان بود گفت: حضرت آیت الله امینیان(ره) سند زنده، پویا و حاضر برای نشان دادن جامعه روحانیت پای کار نظام و انقلاب با هزینه کرد فراوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، رضا ثقتی_ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عصر امروز(پنج شنبه، ۱۸ خرداد) در مراسم بزرگداشت آیت الله امینیان_ عضو فقید مجلس خبرگان رهبری که در حسینیه اعظم حرم مطهر آقا سیدجلال الدین اشرف(ع) آستانه اشرفیه در حال برگزاری است، گفت: آیت الله امینیان از پیشگامان نهضت حضرت امام(ره) و به عنوان امام جمعه فقید شهرستان شهید پرور آستانه اشرفیه، در استان گیلان بودند.

وی افزود: شهرستان اشرفیه شهر شهید پرور، علما، دانشمندان و فضلایی است که باید همواره به آن افتخار کنیم.

ثقتی گفت: شهری که در بدرقه و تشیع آیت الله امینیان در سال 94 از خود یک مانایی و ماندگاری بخصوص و بهجت اثر بر جای گذاشت.

وی با بیان اینکه این عالم ربانی همچنین رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بودند و جلساتی که به ریاست ایشان برگزار میشد و برنامه های فرهنگی که اجرا میشد همچنان در اذهان اندیشه مردم باقی است.

ثقتی اذعان کرد: یکی از سیاست های شورای فرهنگ عمومی استان گیلان بحث تجلیل و بزرگداشت علما، فضلا و دانشمندان استان گیلان است چه آنان که در قید حیات هستند و چه آنان که بار سفر بسته اند و در جمع ما حضور ندارند.

 وی افزود: یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستانه اشرفیه برگزاری مراسم در خور شأن آیت الله امینیان بود که برنامه ای در خور شان این مردم برگزار شود و خوشبختانه این امر در حال برگزاری است.

ثقتی تصریح کرد: باور و اعتقاد بنده این است که حضرت آیت الله امینیان(ره) سند زنده، پویا و حاضر برای نشان دادن جامعه روحانیت پای کار نظام و انقلاب با هزینه کرد فراوان، است.

وی آیت الله امینیان را کسی دانست که زندگی خود را وقف خدمت به مردم و تبلیغ فرهنگ و دین مبین اسلام کرد و در نهایت با شهادت فرزندش که درس ایثار و شهادت را می توان از این خانواده دید و آموخت.

ثقتی از برگزاری چنین مراسم های بزرگداشتی در تمام شهرهای استان گیلان به جهت معرفی علما به نسل جدید خبر داد و خاطر نشان کرد: امیدواریم از سیره علمی و عملی این آیت الله و همه علما بهره ببریم چرا که علما و فضلا هویت بارز دین هستند.

کد خبر 1272099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha