بازدید رییس جمهور از مقبره الشعرای تبریز

رییس جمهور در جریان سفر دو روزه به آذربایجان شرقی از مجموعه فرهنگی، تاریخی و ادبی مقبره الشعرا تبریز دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در جریا سفر به استان آذربایجان شرقی؛ از نزدیک در جریان ساماندهی و توسعه مجموعه مقبره الشعرای تبریز قرار گرفت.

رییس جمهور در این بازدید بر تسریع در توسعه این مجموعه فاخر تأکید کرد و گفت: توسعه، بازسازی و ساماندهی مقبره الشعرای تبریز نه تنها هزینه نیست؛ بلکه عین سرمایه گذاری در تاریخ، فرهنگ، ادبیات و هویت است.

بنابر این گزارش، مجموعه «مقبره الشعرا» تبریز از غنی ترین یادمان های حوزه شعر و ادب کشور است که در سال های نه چندان دور به دلیل ناکافی بودن اعتبارات استانی و نداشتن ردیف بودجه ملی، با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کرد.

این مجموعه تاریخی فرهنگی با قدمت کهن که در محله قدیمی «سرخاب» تبریز و در ضلع شرقی خیابان ثقه الاسلام و شمال محله قدیمی «ششگلان» واقع شده است بر اساس منابع تاریخی پیکر حدود ۴۱۰ شاعر و ادیب ایرانی ادوار مختلف تاریخی کشور را در خود جای داده است.

مقبره الشعرای تبریز آرامگاه شاعران نامی کشور از جمله شهریار شیرین سخن، خاقانی شروانی، اسدی طوسی و قطران، همام تبریزی، مانی شیرازی و شاپور نیشابوری است که در جوار امامزاده سیدحمزه (ع) در محله قدیمی سرخاب واقع شده و همه ساله در تعطیلات نوروزی و طی سال پذیرای گردشگران فراوان داخلی و خارجی است.

کد خبر 1272109

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha