مردم در سالگرد ارتحال امام(ره) سنگ تمام گذاشتند/ رونمایی از موشک «فتاح» موجب حیرت جهان شد

آیت الله نورمفیدی گفت: مردم در مراسم ارتحال امام در عرض ارادت به ساحت مقدس امام خمینی (ره) سنگ تمام گذاشتند و واقعا وظیفه ای را که باید نسبت به امام راحل اظهار کنند را انجام دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه 19 خرداد) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در هفته گذشته، گفت: مردم در عرض ارادت به ساحت مقدس امام خمینی (ره) سنگ تمام گذاشتند و واقعا وظیفه ای را که باید نسبت به امام راحل اظهار کنند را انجام دادند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان افزود: باید امام را بشناسیم، شخصیتی که برای این کشور و مردم کارهای خیلی بزرگی انجام داد.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی مراسم ارتحال امام در حرم مطهر امام راحل در روز 14 خرداد، گفت: ایشان در سخنرانی خود فرمودند: «امام(ره) سرآمد تاریخ کشور ماست»، امام از شخصیت هایی بود که سرآمد این تاریخ و کشور بود.

 

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: اقدام امام(ره) هم در داخل کشور و هم در منطقه و کل جهان اثرگذار بود و با نگاه منصفانه به تاریخ زندگی و آثار امام(ره) این مسئله کاملا مشهود است.

 

وی با اشاره به تحولات به وجود آمده از سوی امام در کشور، گفت: با اقدام اثرگذار امام راحل این کشوری که قرن ها زیر سلطه بیگانگان بوده و ذلیل و خار بود، نجات یافت و زیر سلطه شرق و غرب مستقل و آزاد کرد.

 

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام و تحول معمار کبیر انقلاب در منطقه مسئله فلسطین و مسجد الاقصی بود و امام راحل آن را زنده کرد و روز جهانی قدس را نامگذاری کرد و از دام درست شده نجات داد.

 

وی با اشاره به تاثیر تحولات اقدام امام (ره) در جهان، اظهارداشت: امروز آمریکا دیگر جایگاه گذشته را ندارد و کشورهای مختلف در تلاش هستند تا خودشان را از زیر سلطه دلار آمریکا خارج کنند.

 

آیت الله نورمفیدی، ایمان به خدا و امید را دو سلاح امام راحل برای پیروزی انقلاب بیان کرد و افزود: امام(ره) مردم را به خوبی شناخت و به آنان تکیه کرد، ایمان و امید دو یار و یاور و پشتیبان امام (ره) بودند.

 

وی ادامه داد: الان جبهه و دشمنی ها عوض نشده ولی روش هایشان عوض شده است، امروز باید هر کسی که علاقمند و دوستدار ایران است باید در برابر این جبهه بایستد.

 

امام جمعه گرگان گفت: تلاش دشمنان تضعیف کردن ایمان در دل های مردم و مایوس کردن امید در جوانان است و با پیش کشیدن مشکلات، در داخل کشور هرج و مرج ایجاد کنند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به رونمایی از موشک فراصوت «فتاح» در هفته گذشته، افزود: جمهوری اسلامی ایران با ساخت این موشک، جزو 5 کشور جهان در ساخت این موشک فراصوت است که باعث حیرت دنیا شده است.

 

وی با بیان اینکه کسانی که سعی می کنند در دل مردم یاس و ناامیدی به وجود آورند، ضدایرانی هستند، گفت: نمی گوییم مشکلاتی نداریم، مهمترین مشکلات کشور معیشت مردم و گرانی ها است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: کشوری که قدرت ساخت موشک مافوق صوت را دارد، می تواند با ایمان به خدا و امید ملت آن در آینده مشکلات را هم حل کند.

 

وی اظهارامیدواری کرد: با حل مشکلات معیشتی مردم و نسل جوان، بتوانیم به آن قله مدنظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب برسیم و دست دنیا به سوی ما دراز باشد.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به ۲۳ و ۲۵ ذی‌القعده، روز زیارتی مخصوص امام رضا (ع) در هفته آینده، گفت: اگر در این ایام به بارگاه آن حضرت در مشهد مقدس مشرف شدید خیلی خوب است و اگر هم مشرف نشدید، می‌توانید از راه دور امام رضا(ع) را زیارت کنید و ارتباط قلبی، روحی و معنوی با آن حضرت برقرار کنید.

 

 

 

 

کد خبر 1272175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha