بازسازی مسجد ۱۲۰ ساله در شهر فرهنگی-تاریخی قونیه آغاز شد

شهرداری شهر قونیه در کشور ترکیه با هدف حفاظت از ارزش‌های تاریخی این شهر، مسجد ۱۲۰ ساله را در منطقه «کوروکووا» بازسازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « raillynews»، شهرداری قونیه در کشور ترکیه با هدف حفاظت از ارزش‌های تاریخی این شهر، مسجد 120 ساله را در منطقه «کوروکووا» بازسازی می‌کند.

 

«اوغور ابراهیم آلتای»، شهردار شهر قونیه در این باره گفت: شهرداری این کلانشهر، سخت تلاش می کند تا تمام ارزش های فرهنگی و تاریخی شهر را حفظ کرده و آنها را مطابق با شکل اصلی خود احیا کند.

 

شهرداری قونیه به عنوان بخشی از تلاش های خود برای حفاظت از آثار تاریخی در سراسر قونیه، بازسازی مسجد تاریخی کوروکووا در منطقه «بی‌شهیر» را آغاز کرده است.

 

آلتای اظهار داشت که شهرداری قونیه کارهای مهمی را در راستای حفظ ارزش های تاریخی و انتقال آن به نسل های بعدی انجام داده است.

 

شهردار قونیه با اشاره به اینکه این شهر با قدمت هزاران ساله خود در هر گوشه و کنار ارزش های منحصر به فردی دارد، گفت: شهرها با فرهنگ خود زندگی می کنند و با فرهنگ خود ارزش پیدا می‌کنند.

 

وی افزود: ما به عنوان شهرداری این کلان شهر سخت تلاش می کنیم تا تمام ارزش های فرهنگی و تاریخی شهرمان را حفظ کنیم و مطابق با اصالت، آن ها را احیا کنیم.

 

آلتای گفت: در همین راستا ما مرمت مسجد 120 ساله قونیه را مطابق با اصالتی که از ابتدا داشته است، آغاز کرده ایم و آرزو داریم هر چه زودتر این مسجد را تکمیل کنیم و دوباره درهای آن را به روی نمازگزاران باز کنیم.

 

شهردار قونیه با اشاره به اینکه مرمت مسجد این شهر 12 میلیون هزینه در بر دارد ابراز امیدواری کرد که این کار برای شهر و مردم آن مفید باشد.

کد خبر 1272238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha