لازمه انقلابی بودن اعتقاد به مبانی امام خمینی (ره) است

اسلامی صدر گفت: انقلابی بودن را نباید به یک نگاه سیاسی خاص محدود دانست زیرا دامنه انقلابی بودن گسترده است و هر کسی به مبانی امام خمینی (ره) اعتقاد داشته باشد، انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، غلامحسن اسلامی صدر- سرپرست فرمانداری قزوین- در نشست با دبیران احزاب و تشکل ‌های سیاسی قزوین که امروز (شنبه 20 خرداد) در سالن اجتماعات فرمانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: وجه تمایز ایران اسلامی با سایر کشورها مشارکت و تصمیم‌ گیری مردم است و این مهم موضوعی است که در دیگر نقاط دنیا به ندرت می توان مشاهده کرد.

 

سرپرست فرمانداری قزوین ادامه داد: یکی دیگر از تمایزهای ایران اسلامی با دیگر کشورها در بحث قانون اساسی است به طوری که قانون اساسی در بسیاری از کشورها وجود ندارد و همچنین بسیاری از کشورها تا به حال رفراندوم برگزار نکرده ‌اند ولی در کشور ما اساس قانون و جمهوری اسلامی طبق رفراندوم بوده است.

 

وی عنوان کرد: یکی از مباحث مهم در مشارکت مردم و ابزارهای انجام این کار، احزاب هستند و در واقع اصلی ترین دلیل وجود احزاب هم جلب مشارکت مردم است.

 

اسلامی صدر اعلام کرد: بدون احزاب گذر از مراحل توسعه ممکن نیست و برای دستیابی به توسعه باید احزاب قوی داشته باشیم از همین رو لازم است که احزاب جلسات تبیینی، آموزشی، درون حزبی و تشکیلاتی را برای تقویت خود داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: البته حزب اهمیت دارد ولی نگاه ما به افراد، یک نگاه خارج از حزب بوده و در واقع مبتنی بر معیارهای انقلابی بودن و سالم بوده است و این انقلابی بودن را نباید به یک نگاه سیاسی خاص محدود دانست زیرا دامنه انقلابی بودن گسترده است و هر کسی به مبانی امام خمینی (ره) اعتقاد داشته باشد، انقلابی است.

 

سرپرست فرمانداری قزوین خاطر نشان کرد: در خصوص سالم بودن هم این مهم مبتنی بر منافع مردم است یعنی فردی که در مسئولیت، منافع عمومی را بر منافع شخصی ترجیح می دهد و در مسئولیت دولتی و اجتماعی منافع عمومی را مقدم می داند، فرد سالمی است.

 

کد خبر 1272247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha