برنامه مسجد سیدالشهداء(ع) برای ایجاد پایگاه قرآن ویژه کودکان

مسجد سیدالشهدا(ع) در محله نازی‌آباد طرح‌های جذابی را برای تبدیل مسجد به پایگاه قرآن به ویژه برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد سیدالشهداء(ع) واقع در نازی‌آباد، خیابان شهید رجایی در راستای تبدیل به پایگاه قرآنی، طرح آموزش قرآن کریم با بهره گیری از طرح برگزیده و فوق العاده آموزش روخوانی قرآن کریم را در دستور کار قرار داده است.

 

این طرح برای گروه سنی ۵ تا ۹ سال به روش قصه و شعر و نمایش با حضور مربی آموزش دیده از سوی آستان قدس رضوی برگزار می شود. همچنین یادگیری کل تجوید به ساده ترین و جالب‌ترین روش ممکن و با فراهم کردن شرایط حضور مادران به همراه فرزندانشان در این مسجد انجام می شود.

 

برگزاری دوره های حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم به روش بازی، قصه، نمایش نیز از فعالیت های قرآنی این خانه خدا است.

 

 

 

 

همچنین این مسجد خدمات مشاوره ای رایگان را به عموم علاقمندان ارائه می کند.

 

بنابراین گزارش، این جلسات در محورهای مشاوره دینی و آموزشی، مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره روان شناسی و روان شناختی، مشاوره تحصیلی، مشاوره حقوقی، مشاوره اقتصادی، و کارآفرینی، مشاوره طب سنتی و اعتیاد و آموزش های گروهی تربیتی،مهارت و سبک زندگی برگزار می شود.

 

این جلسات مشاوره ای در روزهای شنبه هر هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ در مسجد شهید رجایی برپا است.

 

 

 

 

مسجد سیدالشهدا(ع) واقع در محله نازی آباد یکی از مساجد فعال در جنوب تهران است که در نیم قرن گذشته اهالی این محله با این مسجد خاطرات حماسی و تلخ و شیرین بسیاری چه در دوران قبل از انقلاب که پایگاه مبارزه برای جوانان و نوجوانی تربیت شده در مکتب امام خمینی(ره) بود و چه در دوران هشت سال دفاع مقدس که جوانان مومن از این مسجد به جبهه های جنگ اعزام می شدند، داشته اند.

 

صندوق قرض الحسنه این مسجد، يكي از صندوق های قرض الحسنه فعال است كه وام های بسياري به نيازمندان براي جوانان اعطا می كند.

 

کد خبر 1272268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha