اشتغال و سرمایه‌گذاری از اولویت‌های کردستان است

ازهاری گفت: افزون بر توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که یکی از برنامه‌های سازمان است تصمیمات مطلوبی در ارتباط با مباحث اشتغال و سرمایه‌گذاری بعنوان اولویت‌هاب کردستان اتخاذ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ارسلان ازهاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان اظهار کرد:  سال گذشته، ۱۲ جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه در استان تشکیل شد که با ۲۴ دستورکار و ۱۱۰ مصوبه در ارتباط با موضوعات مهم و کلیدی استان با حضور مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد.

 

وی افزود: از محل مصوب سفر رئیس جمهور به استان کردستان چهار هزار و ۹۶ میلیارد تومان مصوب شد که تاکنون،  ۸۸.۵ درصد از این میزان اعتبارات تخصیص یافته است.

 

ازهاری یادآور شد: سال قبل اعتبارات عمرانی مصوب کردستان هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که ۷۲.۲ درصد اعتبارات عمرانی استان تخصیص پیدا کرد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: در سال ۱۴۰۰ از مجموع سهم تخصیص اعتبار استان، ۶۷.۳ درصد آن اسناد خزانه و معادل ۳۳.۷ درصد آن نقد بوده و این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۲۲.۷۵ درصد اسناد خزانه و ۷۷.۲۵ درصد نقد رسید که تحولی ارزشمند در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها به شمار می‌رود.

 

ازهاری اضافه کرد: برخی رسانه‌ها در حق عملکرد استان اجحاف و برخی نیز تولید محتواهای غیرکارشناسانه بدون کسب اطلاع را منتشر می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: ضمن استقبال از انتقادات کارشناسی شده رسانه‌ها، انتظار داریم اربابان جراید با حضور در جلسات شورای برنامه‌ریزی و شنیدن دیدگاه‌های کارشناسی شده از درج مطالب غیرواقعی بپرهیزند.

کد خبر 1272389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha