۲۵ هزار روحانی در مدارس کشور در قالب طرح امین فعالیت می‌کنند

حجت الاسلام نیکزاد گفت: در حال حاضر در قالب طرح امین ۲۵ هزار روحانی با آموزش و پرورش همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد -مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش امروز (۲۱ خرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: سابقه همکاری حوزه علمیه و روحانیت آموزش و پرورش به این روزها برنمی‌گردد و از زمانی که مکتب‌خانه بود و اسلام پا به عرصه وجود گذاشت مروج آموزش و فرهنگ ناب الهی بود یعنی حرکتی که اسلام در آموزش عمومی ایجاد کرد جزو مبانی و اصول بود.

 

وی ادامه داد: قبل از انقلاب بسیاری از علما از جمله شهید علامه مطهری، بهشتی، باهنر، مفتح و ... زحمات زیادی کشیدند و برخی از کتب قبل انقلاب را هم برخی از همین علما نوشته بودند اما بعد از انقلاب غفلت کردیم از اینکه نظام‌مند در مسائل و ارتباطات بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش انگونه که شایسته است ورود کنیم.

 

حجت الاسلام نیکزاد با تأکید بر اینکه غفلت از ارتباط نظام‌مند بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید جبران شود، گفت: علما وارسته می‌توانند در عرصه آموزش، تربیت و تزکیه نقش‌آفرینی کنند.

 

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش بیان کرد: طرح امین ورود طلاب و روحانیون مستعد در آموزش و پرورش به عنوان نیروی مبلغ است.

 

وی با اشاره به رشد پنج برابری در طرح امین طی سال گذشته، تصریح کرد: در حال حاضر در قالب طرح امین ۲۵ هزار روحانی با آموزش و پرورش همکاری دارند.

 

حجت الاسلام نیکزاد با بیان اینکه کیفیت‌بخشی به طرح امین در دستور کار است، گفت: با توجه به اینکه طلاب و روحانیون طرح امین در مدارس پرجمعیت مستقر شدند بین ۷۰ تا ۸۰ درصد جمعیت دانش آموزی را پوشش دادند.

 

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: ارتباط و شناخت نسل جدید با علمای بزرگ و روحانیون بسیار می‌تواند اثرگذار باشد و ما ضعفی که داریم برنامه‌ریزی مقطعی است و دشمن از همین فاصله‌ها سوء استفاده می‌کند.

 

 

 

 

کد خبر 1272477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha