افتتاح ۱۱۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در حوزه کشاورزی استان سمنان

قاسمی گفت: ۱۱۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در حوزه کشاورزی همزمان با هفته جهاد کشاورزی در استان سمنان افتتاح وبه بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمتان، محمدرضا قاسمی- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در نشست با خبرنگاران با اشاره به برنامه ها وپروژه های هفته جهادکشاورزی دراستان سمنان گفت: جهاد کشاورزی، امنیت غذایی و گشایش در سفره مردم شعار امسال هفته جهاد کشاورزی است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افتتاح ۱۱۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در حوزه کشاورزی همزمان با هفته جهاد کشاورزی در استان سمنان خبردادوافزود: این پروژه با حجم اعتبار و سرمایه گذاری ۸۵۵ میلیارد ریال در این استان اجرا خواهد شد.

 

قاسمی با اشاره به اینکه این پروژه ها منجر به ۶۳ اشتغال مستقیم و تثبت ۹۸ شغل در استان شده است اظهارداشت: همچنین ۹۸ خانوار بخش کشاورزی از پروژه های افتتاحی این هفته بهره مند شدند.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد پروژه ۱۰۰ پروژه در حوزه عمرانی است اضافه کرد: بقیه پروژه ها اقتصادی و مرتبط با صنایع تبدیلی و تکمیلی تولیدات کشاورزی و محصولات گلخانه ای و ... است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد:  ۱۰۰پروژه عمرانی بخش کشاورزی  با توجه به تکرار خشکسالی در این استان بر موضوع آب و بهینه سازی مصرف آن، مباحث انتقال و اجرای کانال های آبیاری و ... متمرکز است.

 

وی همچنین از کلنگ زنی ۲۴ پروژه شامل ۲۰ پروژه عمرانی و چهار پروژه اقتصادی با حجم سرمایه گذاری دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در هفته جهاد کشاورزی دراستان سمنان خبردادوافزود: ۶ پروژه عمرانی لایروبی قنوات، یک پروژه اقتصادی با اعتبار ۴۰ هزار میلیون ریالی در بخش دامپروری در امیرآباد دامغان، یک پروژه اقتصادی با اعتبار ۹۸۰ هزار میلیارد ریالی در بخش توسعه گلخانه ها در سمنان، دو پروژه گلخانه ای در شهمیرزاد، ۱۱ پروژه سنگ و ملات در بخش عمرانی، سه پروژه مدیریت هرزآب در بخش منابع طبیعی همزمان با هفته جهادکشاورزی کلنگ زنی خواهند شد.

 

قاسمی بیان کرد:استان سمنان با داشتن ۱۹۸ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و قریب 51 هزار بهره بردار، بیش از ۱۰۷ میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی تولید و عرضه می کند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان میزان مصرف آب در بخش کشاورزی استان سمنان را قریب ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: توسعه سامانه های نوین آبیاری در این استان از برنامه های این سازمان است و هم اکنون نیز قریب ۳۵ درصد از اراضی کشاورزی زیر پوشش سامانه های نوین آبیاری قرار دارد.

 

قاسمی به شرایط جوی چند روز اخیر در این استان اشاره واظهارداشت: این مساله ۱۰۱ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد کرده است.

 

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت مربوط به غرب استان و شهرستانهای گرمسار و آرادان بوده است گفت: جاری شدن سیلاب از شمال شهرستان گرمسار موجب وارد شدن خسارت به اراضی زراعی و بخشی از باغات این شهرستانها شده است.

کد خبر 1272481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha