ثبت نام دانش‌آموزان کلاس  اول آغازشد

خالقی با اشاره به اینکه بیش از ۱۱۰۰۰ کلاس اولی مهرماه در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند گفت: ثبت نام دانش‌آموزان این پایه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، عادل خالقي-  مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان  درجمع خبرنگاران گفت: ثبت نام از کودکان برای کلاس اول در استان سمنان، متناسب با موقعیت جغرافیایی محل زندگی خانواده‌ها یا محل اشتغال والدین، به صورت حضوری آغاز شد.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان تصریح کرد: کودک برای ثبت نام در کلاس اول ابتدایی باید ۶ سال تمام داشته باشد و اولویت ثبت نام با دانش آموزانی است که در محدوده جغرافیایی مدرسه سکونت دارند پیش بینی کرد: امسال استان سمنان ۱۱ هزار و ۳۹۲ کلاس اولی داشته باشد.

 

وی افزود: ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی در نزدیک‌ترین مدرسه به محل کار پدر یا مادری که هر۲ شاغل هستند، بدون مانع است.

 

خالقي انجام سنجش سلامت برای ثبت‌نام کودکان در کلاس اول را الزامی دانست وافزود: والدین با توجه به نزدیک شدن به زمان اتمام سنجش سلامت، نسبت به انجام سنجش نونهالان خود اقدام کنند.

 

آغاز برنامه های اوقات فراغت قرآنی و ثبت نام استان سمنان

محمداسماعیل آریامنش - رئیس اداره قرآن عترت و نماز استان سمنان از آغاز برنامه های اوقات فراغت قرآنی و ثبت نام ( ترم تابستان سال جاری) کلاس های دارالقرآن های این استان خبر دادوافزود : ۱۱دارالقرآن و شبعات مختلف آن در شهرستان ها و مناطق استان آمادگی پذیرش و ثبت نام از تمامی دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی، در رشته های مختلف آوایی وپژوهشی  را دارند.

 

وي ادامه داد: این کلاس ها ویژه دختران و پسران  قبل از هفت سال  جهت (آمادگی برای دبستان)، شامل آموزش قرآن همراه با  بازی و قصه های قرآنی،، آموزش مفاهیم، حفظ سوره های  کوتاه قرآن، نقاشی، دست ورزی و.... می باشد.

 

رئیس اداره قرآن عترت و نماز استان سمنان اضافه كرد: مجموعه کلاس های این مراکز در مقاطع بالای ۷ سال شامل کلاس های روخوانی و روانخوانی، تجوید، ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ جزء ۳۰، حفظ ترتیبی، تواشیح، سرود، تفسیر، مداحی و... می باشد. ارائه گواهی نامه معتبر در پایان هر دوره جهت ثبت نام در مدارس نمونه، از امتیازات اختصاصی برای دانش آموزان ثبت نامی در دارالقران های سطح استان می باشد.

 

آريا منش تصریح کرد: دانش آموزان  می توانند برای ثبت نام وارد سایت my.medu.ir شده و نقش «دانش آموز» را انتخاب و کد ملی و عدد سریال شناسنامه خودتان را وارد کنند.

 

رئیس اداره قرآن عترت و نماز استان سمنان با بیان اینکه دانش آموزان باید در ادامه قسمت خدمات پرورشی روی نشان «نورینو» کلیک کنند افزود: روی نشان اوقات فراغت کلیک و با مشورت والدین در کلاس های مورد علاقه ثبت نام کنند.

 

کد خبر 1272494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha