مواکب اربعین خراسان جنوبی از هفتم صفر در عراق مستقر می شوند

جوینده گفت: مواکب استان خراسان جنوبی از هفتم صفر در عراق مستقر و خدمت رسانی مواکب تا ۲۵ صفر ادامه خواهد داشت.

موسی جوینده - رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات خراسان جنوبی- امروز (21 خرداد) در حاشیه جلسه ستاد اربعین به خبرنگار شبستان اظهار کرد: اولین جلسه ستاد اربعین برگزار شد تا تمام ظرفیت ها و امکانات را به کار بگیریم تا زائران اربعین از امکانات خوبی بهره مند شوند.

 

وی افزود: در استان خراسان جنوبی 53 موکب داریم که از این تعداد 40 موکب در کشور عراق و 13 موکب در داخل کشور مستقر می شوند تا به زائران ایرانی و پاکستانی خدمت رسانی کنند.

 

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم امسال در خدمت رسانی به زائران مشکلی نداشته باشیم، افزود: امسال با توجه به گرمای شدید هوا، نیازمند تامین آب بیشتر و سیستم های سرمایشی بیشتری هستیم که برنامه ریزی خواهد شد.

 

وی از استقرار مواکب استان خراسان جنوبی از هفتم صفر در عراق خبر داد و گفت: خدمت رسانی مواکب تا 25 صفر ادامه خواهد داشت لذا برنامه ریزی می شود مواکب در دو مرحله مستقر شوند تا مشکلی برای خدمت رسانی نداشته باشیم.

 

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات خراسان جنوبی در ادامه از زائران اربعین دعوت کرد تا سفر خود را به موقع نه زود و نه خیلی دیر انجام دهند. همچنین از مردم درخواست کمک به ستاد اربعین و ساخت صحن امام محمد باقر علیه السلام در کاظمین را کرد و گفت: برنامه ریزی کرده ایم که هر هم استانی 17 هزار و 500 تومان کمک کنند تا پروژه به موقع افتتاح شود.

 

جوینده گفت: صحن امام باقر (ع) در حال ساخت و تاکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ظرف سه سال آینده افتتاح خواهد شد، مردم برای کمک به تکمیل این صحن می‌توانند به سایت ستاد خراسان جنوبی و یا به ستاد اربعین در سراسر استان مراجعه کنند. 

 

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موکب داران استان گفت: مواکب استان مشکلات آنها متفاوت است و برخی مشکل مکان و یا ساختاری دارند اما خیلی مشکل خاصی نداریم که مانع خدمت رسانی شوند.

 

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات خراسان جنوبی در پایان حمل و نقل خدمه مواکب را مشکل مواکب استان دانست و گفت: این مهم در حال پیگیری است.

 

 

 

کد خبر 1272523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha