آثار و برکات صلح و سازش بیش از رسیدگی عادلانه قضایی است

شعبانی گفت: آثار و برکات صلح و سازش در دستگاه قضا برای جامعه بیش از رسیدگی عادلانه قضایی برای جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، علی شعبانی- رئیس کل دادگستری استان قزوین- در همایش تقدیر از تلاشگران عرصه صلح و سازش که امروز (یکشنبه ۲۱ خرداد) در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد، بیان کرد: آثار و برکات صلح و سازش در دستگاه قضا برای جامعه بیش از رسیدگی عادلانه قضایی برای جامعه است و این مهم در قرآن کریم هم آمده است.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: وقتی با صلح و سازش پرونده ای خاتمه می یابد یکی از مشکلات ما در دستگاه قضا در اجرای احکام است به طوری که برخی پرونده ها با چالش های بسیار سخت و پیچیدگی هایی مواجه است که هم همکاران و هم طرفین را درگیر موضوع می کند.

 

وی عنوان کرد: در بازدیدها از شورای حل اختلاف و مراجعاتی که از سوی شما (کارکنان حل اختلاف) وجود دارد، مسئله و مطالبه ای که مطرح می شود بحث حق الزحمه است که لازم است حداقل آنچه در قانون امده است اجرایی شود.

 

شعبانی اعلام کرد: بر اساس ماده ۳۱ قانون، عضویت در شورای حل اختلاف افتخاری است و قوه قضائیه به تناسب همکاری و فعالیت قضات، اعضا و کارکنان شورا پاداش مناسب پرداخت می کند و در خصوص اعضا و کارکنان تمام وقت هم با رعایت حداقل پرداخت حقوق مطابق قانون کار، پاداش پرداخت کند.

 

وی یادآور شد: این مطالبه وجود دارد همین قانون اجرایی شود و این ظلم فاحش است که کارکنان وقت خود را اختصاص داده اند برای حل مشکلات و اختلافات مردم و فداکارانه شب و روز خود را گذاشتند ولی دولت ظلم فاحش را به اینها می کند و باید مسئولان دولتی حق الزحمه و حق و حقوق این افراد را پرداخت کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: ما هم می کوشیم حمایت لازم را برای حل مشکلات کارکنان حل اختلاف داشته باشیم و این دغدغه را داریم که تلاش شما را نادیده نگیریم.

 

کد خبر 1272526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha