شانزدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» در قروه برگزار می‌شود

دریایی گفت: شانزدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» به مناسبت سوگواری ابا عبدالله‌الحسین در شهرستان قروه برگزار می‌شود.

علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد:  کنگره ملی «شعر عاشورایی» یکی از کنگره‌های اثرگذار است که در قالب زبان شعر وهنر زمینه آشنایی عموم مردم با صفات و فضائل امام حسین(ع) و یاران وفادارش و  ترویج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی را فراهم می‌آورد.

 

وی با اشاره به اینکه کنگره یاد شده ویژه هنرمندان و شعرای کل کشور است،افزود: این کنگره به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین در شهرستان قروه برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به مهلت شرکت در این کنگره عنوان کرد: علاقمندان به شرکت در این کنگره می‌توانند آثار خود را تا ۱۸ مرداد ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

 

دریایی با اشاره به بخش‌های این کنگره خاطرنشان کرد: این دوره از کنگره در دو بخش اصلی شعر عاشورایی و بخش ویژه برگزار می‌شود که موضوعات ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای کردستان، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم در آثار ارسالی باید مشهود باشد.

 

وی یادآور شد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به سه زبان کُردی، تُرکی و فارسی ارسال کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا، صفات و فضائل امام حسین(ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی و شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، از اهداف برگزاری این کنگره به شمار می‌رود.

 

وی تصریح کرد: ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسم مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف میز از دیگر اهداف برگزاری شانزدهمین کنگره «شعر عاشورایی قروه» به شمار می‌رود.

 

دریایی اذعان کرد: شرکت‌کنندگان باید سروده‌های عاشورایی خود را در تمام موضوعات مربوط به نهضت عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

 

وی به نحوه دریافت آثار پرداخت و اضافه کرد: آثار شرکت‌کنندگان از طریق اپلیکیشن کنگره دریافت خواهد شد و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و یا کانال تلگرامی شعر عاشورایی به آدرس t.me/ershadghorveh و یا کانال اخبار فرهنگی ـ هنری قروه در پیان رسان ایتا  eitaa.com/farhanghonarghorveh این اپلیکیشن را دانلود و آثار خود را ارسال کنند.

کد خبر 1272616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha