طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اجرا شد/ تحقق اهداف در حوزه امنیت غذایی از تاکیدات مقام رهبری است

اسکندری با بیان اینکه طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اجرا شد، افزود: با اجرای این طرح از نظر کمی و کیفی شاهد رشد تولید در اراضی دیم استان بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: کارشناسان، امنیت غذایی را مترادف با امنیت ملی می‌دانند و اگر کشوری نتواند غذای کشورش را تامین کند باید به سایر کشورها وابستگی داشته باشد که معضل‌آفرین است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اذعان کرد: امنیت غذایی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و تحقق این مهم از اولویت‌های مهم این سازمان است که در این راستا چشم‌اندازهای خوبی تعریف شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در راستای بحث امنیت غذایی، الگوی کشت مورد توجه قرار گرفت و در دولت سیزدهم عملیاتی شد، افزود: برای تحقق این مهم باید مشوق‌هایی برای کشاورزان در نظر گرفته شود.

 

اسکندری با بیان اینکه بیش از ۴۳ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است، اعلام کرد: تا پایان سال جاری صد در صد اراضی کشاورزی استان رفع تداخل خواهد شد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اعلام کرد: توسعه کشت گلخانه‌ها از اولویت‌های ماست و باید در راستای تامین امنیت غذایی افزایش یابد و می‌توان گفت امروز با تولید  محتواهای رسانه‌ای امروز رغبت قابل توجهی در ایجاد گلخانه در سطح استان دیده می‌شود که برای تحقق اهداف این سازمان ارزشمند است.

 

وی تصریح کرد: از مهمترین حوزه‌های کشاورزی تولید در دیمزارها است که ۸۸ درصد اراضی کردستان در حال حاضر دیم است.

 

اسکندری با بیان اینکه طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اجرا شد، افزود: با اجرای این طرح از نظر کمی و کیفی شاهد رشد تولید در اراضی دیم استان بودیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به بخش کشاورزی به عنوان بخش اصلی اشتغال و اقتصاد استان کردستان تصریح کرد: هم‌اکنون بخش کشاورزی 20 درصد اشتغال، 25 درصد تولید ناخالص و همچنین بخش قابل توجهی از اقتصادی استان را به خود اختصاص داده است.

 

پیش‌بینی تولید یک میلیون تن گندم در کردستان و استفاده از پتانسیل مرز  در حوزه دیپلماسی غذایی و صادرات روزانه یک‌هزار تن محصولات کشاورزی از دو مرز باشماق و سیرانبند، تشکیل بانک اطلاعاتی دقیق از وضعیت کشت، برداشت، صادرات، واردات و وجود 920 هزار تن ظرفیت سیلو و سردخانه‌ای، در کردستان از دیگر مطالب مطرح سده نوسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بود.

 

اسکندری اضافه کرد: یک برنامه پنج ساله برای بخش کشاورزی کردستان تدوین شده که در این برنامه، 2 میلیون و 900 هزار تن تولید فعلی محصولات کشاورزی استان به 5 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

کد خبر 1272675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha