تبیین طرح ملی «مساجد پایگاه های قرآنی» در بجنورد

طرح ملی «مساجد پایگاه های قرآنی» ویژه مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد دارای پایگاه‌های قرآنی فعال در مسجد تبیین شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ «اسفندیار مکرمی» کارشناس مسئول فرهنگی و هنری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی امروز دوشنبه (22 خردادماه) در نشست تبیینی طرح ملی «مساجد پایگاه های قرآنی» گفت: شکل گرفتن شبکه مساجد محلات و همکاری و تعامل آنها با یکدیگر در کنار فعال بودن هر مسجد، از جمله اهداف قرار گرفتن مساجد به عنوان پایگاه قرآنی است.

 

وی مخاطب این طرح را کانون های فرهنگی و هنری مساجد معرفی کرد و افزود: اولویت با کانون های مجری طرح قرآنی تلاوت نور، کانون های فعال در مسابقات قرآنی مدهامتان و کانون های فعال شرکت کننده در دوره های آموزشی قرآنی است.

 

مکرمی، برگزاری جلسات هفتگی تلاوت قرآن کریم را از جمله برنامه های محوری این طرح اعلام کرد و گفت: ارتباط مساجد قرآنی با یکدیگر و هم افزایی و به اشتراک گذاشتن ظرفیت های مادی و معنوی کانون های همجوار و اجرای برنامه های مشترک، از جمله سیاست های ما در اجرای این طرح است.

 

تبیین برنامه های ایام اوقات فراغت و مسابقات قرآنی مدهامتان از دیگر مواردی بود که از سوی کارشناس مسئول فرهنگی و هنری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد به حاضران ارائه شد.

 

از 57 پایگاه قرآنی فعال در کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، 16 پایگاه قرآنی در کانون های مساجد بجنورد فعالیت دارد.

 

کد خبر 1272684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha