خریداری ۴ هزار تن گندم در گلستان/ نخستین رصدخانه بخش کشاورزی کشور در سفر رئیس جمهور افتتاح می شود

برزعلی گفت: نخستین رصدخانه بخش کشاورزی کشور همزمان با سفر رئیس جمهور به استان گلستان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، محمد برزعلی امروز (دوشنبه 22 خرداد) در نشست خبری هفته جهاد کشاورزی گفت: تا کنون بیش از 4 هزار تن گندم از کشاورزان گلستانی خریداری شده است و تا پایان فصل برداشت این رقم افزایش خواهد یافت.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه استان گلستان رتبه نخست سطح زیر کشت گندم کشور را دارد، افزود: 357 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص دارد.

 

وی ادامه داد: به منظور خرید محصولات کشاورزی، 40 مرکز تعاون روستایی و 6 مرکز ملی دولتی از (11 خرداد) در حال فعالیت هستند.

 

برزعلی در خصوص تولید آرد و کیفیت نان در سطح نانوایی های استان، گفت: گندم این منطقه از مرغوبیت بالایی برخوردار است و برای پخت نان مرغوب از سوی نانوایان باید آموزش های لازم داده شود.

 

وی اظهارداشت: به منظور عرضه نان با کیفیت به مردم استان، دوره آموزشی برای کارگران نانوایی اجرا شده و از هفته آینده نیز طرح افزایش کیفیت پخت نان در استان اجرا می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از کشت غیر اصولی شالی در استان انتقاد کرد و گفت: کشت این شالی بعد از جمع آوری گندم آغاز می شود که کشاورزان برای آماده سازی زمین باید آب زیادی استفاده کنند در صورتی که این روش با توجه به منابع آب های زیرزمینی استان به صرفه نیست و باید از روش های جدید استفاده شود.

 

برزعلی از تشکیل سازمان پنبه کشور در استان خبر داد و افزود: تشکیل این سازمان در استان در راستای کشت پنبه و تجارت آن موثر است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به برنامه های دور دوم سفر رئیس جمهور به گلستان، گفت: در این سفر نخستین رصدخانه بخش کشاورزی کشور در استان افتتاح می شود.

 

وی به روز بودن داده های ماهواره برای فعالیت کشاورزی استان را از مهمترین مزایای ایجاد این رصدخانه بیان کرد و افزود: راه اندازی این رصدخانه از تحمیل خسارت به کشاورزان جلوگیری کرده و به رونق اقتصادی استان کمک می کند.

 

کد خبر 1272737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha