کانون‌های فرهنگی هنری ظرفیت بی‌بدیل در بازگشت به مسجد و جهاد تبیین هستند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت قریب به ۹۰ هزار مسجد برای ایجاد پایگاه قرآنی تأکید کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی‌هنری ظرفیت بی‌بدیلی برای همکاری با امام مساجد در جهاد تبیین و اندیشه‌ورزی هستند.

حجت الاسلام والمسلمینن «سیدمهدی خاموشی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی، اظهار کرد: تشکیل حلقه های قرآنی باید یکی از رویکردهای اصلی مساجد باشد، چراکه فضای قریب ۹۰ هزار پایگاه مسجد بهترین مرکز برای تبدیل به پایگاه قرآنی است و نخستین هدف از بنای مسجد نیز تعلیم و آموزش قرآن کریم است.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با اشاره به عوامل رونق حضور مردم بویژه جوانان در مسجد، بر لزوم فراهم کردن زمینه حضور هیئات مذهبی در مساجد تاکید کرد و افزود: ظرفیت مساجد در کشور، ظرفیت قابل توجهی برای انجام برنامه ها و مناسک مذهبی است، بنابر این ضرورت دارد که میان مساجد و هیئات مذهبی تعامل و همکاری برقرار شود، اگر چه بسیاری از مساجد از حضور هیئات مذهبی استقبال می کنند.

 

وی همچنین تقویت نمازهای جماعت صبح را یکی از مواردی دانست که باید مورد توجه کارگزاران مساجد قرار گیرد و ادامه داد: برای فراهم کردن حضور خانوادگی در مسجد باید برنامه ریزی جدی شود و با توجه به اینکه امام جماعت مسجد مهم ترین رکن خانه های خدا است، لازم است ضمن تدارک برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی با برقراری ارتباط دوستانه و پدرانه با جوانان زمینه حضور آنها را در خانه های خدا تقویت کند.

 

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور درباره راه هایی که به نهضت بازگشت به مسجد کمک می کند، بیان کرد: ظرفیت های فعال در مساجد همچون کانون های فرهنگی هنری از ظرفیت های بی بدیل محسوب می شوند که با تعامل و همکاری با امام مسجد می توانند فضای پرسش و پاسخ و جهاد تبیین را در مساجد ایجاد کرده و بر رونق خانه های خدا بیافزایند.

 

حجت الاسلام خاموشی آبادی و جذابیت فضای ظاهری مسجد را از دیگر مولفه های رونق خانه های خدا دانست و تأکید کرد: فضای مسجد باید به گونه ای برای مخاطب جذابیت داشته باشد که حضور در مسجد برنامه روزانه اهالی محله شود.

کد خبر 1272757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha