فرهنگ زکات با استفاده از ظرفیت فضای مجازی ترویج یابد

آیت الله عابدینی گفت: در استفاده از ائمه جماعت و جمعه شهرستان ها و صدا و سیما در بحث ترویج فرهنگ زکات نباید غافل شویم و فضای مجازی هم فضای بسیار مناسبی است تا با استفاده از آن، این واجب دینی را ترویج دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی- نماینده ولی فقیه در استان قزوین- در جلسه شورای معاونین و مدیران کمیته امداد با موضوع زکات بیان کرد : امروز دیگر فرهنگ زکات در بین کشاورزان و دامدارن نهادینه شده است و با فرهنگ سازی های صورت گرفته در وضعیت مطلوبی قرار داریم و برای ارتقاء زکات باید از همه امکانات استفاده کنیم .

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: ما باید در همه کارها خودمان را وقف دین کنیم و در این راه از مشورت عالمان و متخصصان بهره بگیریم و کار را به صورت شورایی پیش ببریم چراکه دست خداوند با جماعت است .

 

وی عنوان کرد: مبنای اسلام بر پنج پایه  نماز، روزه، حج ، زکات و ولایت بنا شده است و طبق روایات ائمه، ولایت کلید همه اینها است و اسلام با تاکید بر همه این اصل ها، اهمیت ولایت را بر همه کارها ارحج می داند و بر این اساس  اگر ولی خود را نشناسیم از اهل ایمان به حساب نمی آییم .

 

آیت الله عابدینی با اشاره اهمیت زکات افزود: در زمینه ترویج زکات ظرفیت های زیادی داریم که باید از همه آنان به نحو شایسته بهر بگیریم و در استفاده از ائمه جماعت و جمعه شهرستان ها و صدا و سیما در بحث ترویج فرهنگ زکات نباید غافل شویم و فضای مجازی هم  فضای بسیار مناسبی است تا با استفاده از آن، این واجب دینی را ترویج دهیم و مودیان عزیز را با برکات پرداخت زکات آشنا کنیم.

 

وی تصریح کرد: انفاق کردن توفیقی است که نصیب هر کسی نمی شود همانگونه که این توفیق از منافقان و دشمنان اسلام گرفته شده است و با اشاره به آیات قرآت منافقان را همچون چوب خشکی خواند که هیچگونه تکیه گاهی ندارند و مومنان را همچون درختان محکم و با ریشه در دل خاک عنوان کرد .

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: انفاق همچون کاشتن دانه ای بر زمین است که از آن صد دانه می روید و برای همه دست اندر کاران امر زکات آرزوی موفقیت می کنیم .

 

در ادامه مدیر کل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: دبیرخانه شورای زکات با دستور مقام معظم رهبری در کمیته امداد حضرت امام تشکیل شده است و با اجازه و اذن ایشان وظیفه جمع آوری زکات به این نهاد واگذار شده است و رهنمودهای روشنگرانه ایشان که در این سال ها چراغ راه بوده است توانسته ایم توفیقات خوبی در زمینه دریافت زکات حاصل کنیم.

 

ناصر ظاهری توضیح داد: امروز از محل جمع آوری زکات مدرسه، مساجد و خدمات عمرانی زیادی در روستاها صورت گرفته است و هزینه ساخت تعدادی از مسکن محرومین در روستاها هم از همین محل تأمین شده است .

 

وی خاطر نشان کرد: تمام مبالغ زکات جمع آوری شده در یک روستا در همان روستا صرف پروژه های عمرانی و محرومین همان روستا می شود  و وقتی مودیان عزیز شاهد آبادی روستا و همچنین حل شدن مشکل نیازمندان از محل زکات پرداختی هستند این یک عامل تشویق و ایجاد اعتماد می شود و در افزایش پرداخت زکات تأثیر بسزایی دارد .

 

مدیرکل کمیته امداد قزوین در پایان با اشاره به فرارسیدن تابستان و آغاز فصل برداشت محصول کشاورزان خواستار تلاش همه دست اندرکاران و ائمه جماعت را در ترویج فرهنگ زکات شد .

 

کد خبر 1272771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha