برگزاری نخستین نشست انجمن کتابخانه های عمومی کاشان در سال جاری

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از برگزاری نخستین نشست انجمن کتابخانه های عمومی کاشان در سال جاری خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: نخستین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان در سال ۱۴۰۲ با حضور فرماندار ویژه و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان، دبیر و اعضای حقیقی و حقوقی به میزبانی فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد.

 

 سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افزود: با توجه به ظرفیت بالا، جمعیت، پیشینه فرهنگی غنی و نیز پایتختی کاشان در حوزه کتاب؛ باید تلاش کرد تا با ماهیت بخشی به انجمن کتابخانه های عمومی و همچنین فراهم سازی زیرساخت های مناسب، سرانه مطالعه و کتابخوانی در سطح شهرستان افزایش یابد.

 

ضابطی با اشاره به لزوم نیازسنجی مناطق و محلات شهرستان به ایجاد کتابخانه و مراکز فرهنگی در کاشان افزود: تغییر شیوه کتابخانه ها از سنتی به مدرن و استفاده از ابزارهای نوین و دیجیتال مطالعه بر اساس ذائقه مخاطبان باید در سیستم کتابخوانی و کتابخانه ها لحاظ شود.

 

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان تصریح کرد: هم اندیشی طرح تشکیل "انجمن خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی"، تعیین هزینه عضویت سالانه در کتابخانه های عمومی و طرح تخصیص نیم درصد از درآمدهای شهرداری به تقویت و ایجاد کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان از مهم ترین موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

 

ضابطی افزود: بررسی مشکلات و موانع کتابخانه های عمومی کاشان، برنامه ریزی افتتاح کتابخانه عمومی منطقه لتحر در هفته دولت، ایجاد کتابخانه عمومی در منطقه راوند، افزایش سرانه فضاهای عمومی کتابخانه در سطح شهرستان از دیگر موارد بررسی شده در نشست انجمن کتابخانه های عمومی کاشان بود.

کد خبر 1272805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha