جذب ۵ هزار و ۶۰۰ سوادآموز در خراسان شمالی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال ۵ هزار و ۶۰۰ سوادآموز در این استان جذب شدند که معادل ۷۷ درصد حجم ابلاغی سوادآموزی این استان محقق شد.

حسین رسولی- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: از مجموع کل جذب شدگان، هزار و 900 نفر در دوره سوادآموزی، هزار و 800 نفر دوره انتقال و هزار و 912 نفر دوره تحکیم بودند.

 

وی با بیان اینکه جذب سوادآموزان خوب بوده است، خاطرنشان کرد: پراکندگی روستایی و فراهم نبودن فضای تبلیغی و ترویجی در این استان از جمله علل جذب 100 درصدی حجم ابلاغی بوده که نیازمند تلاش مضاعف است و باید سعی کنیم نرخ باسوادی در این استان از میانگین کشوری بالاتر شود.

 

رسولی عنوان کرد: بیشترین میزان جذب حجم ابلاغی سوادآموزان امسال مربوط به شهرهای بجنورد، بام و صفی آباد و جاجرم با بیش از 90 درصد بوده است.

 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: حجم اولیه ابلاغ شده، 6 هزار و 810 نفر بود که به خاطر استقبال و جذب در دوره تحکیم و انتقال به 7 هزار و 110 نفر رسید، در این استان فرآیند سوادآموزی فرآیند جذب و نیاز به مشارکت همه دستگاه ها دارد.

 

رسولی تصریح کرد: سوادآموزی یک پایان نیست بلکه یک فرصت و شروع مجدد است، سوادآموزی نتیجه محور است و به ازای هر سوادآموز 11 میلیون ریال به آموزش دهنده پرداخت می شود و در صورت قبولی سوادآموز در آزمون بیش از دو میلیون ریال پاداش برای وی پرداخت خواهد شد.

 

وی ضمن تاکید بر کمک نهادهای داخلی استان در امر سوادآموزی افزود: نرخ باسوادی استان در گروه سنی 49-10 سال، 96.3 درصد است که از میانگین کشوری یک درصد عقب است و شاخص مطلوبی نداریم و مهم ترین راهکار آموزش افراد در این گروه سنی است تا بتوانیم به نرخ باسوادی کشور برسیم.

 

کد خبر 1272821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha