ارتباط گیری بچه ها با مسجد را از دوران پیش دبستانی و دبستان آغاز کنیم

نظری با بیان اینکه باید ارتباط گیری بچه ها با مساجد از همان دوران پیش دبستانی و دبستان آغاز شود، گفت: باید به گونه ای رفتار شود که طلبه هایی که مشخصه های تعریف شده و قدرت ارتباط گیری با نسل جوان را دارند در مدارس حضور یابند.

علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد ضرورت توجه به مساجد و نهضت بازگشت به مسجد گفت: اینکه امروز شاهد هستیم مساجد بیشتر مختص افراد مسن و سالخورده شده است، ریشه در رفتار و عملکرد ما دارد. ما باید بچه ها را از همان روزهایی که شاهد فعالیت های اجتماعی می شوند با مسایل مذهبی، دینی، روحانیت، مسجد و منبر مرتبط کنیم و این ارتباط گیری با تعریف انجام نمی شود.

 

 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید روحانیونی که مسجدمحور هستند از همان دوران پیش دبستانی و ابتدایی در مدارس حضور داشته باشند و طلبه هایی که با مشخصه های تعریف شده گزینش می شوند و قدرت ارتباط گیری با نسل جوان، کودکان را دارند در مدرسه حضور داشته باشند نه تنها صرفا در یک کلاس بلکه در تمام فعالیت ها و فوق برنامه ها در کنار کودکان باشند و این بچه ها از همان ابتدا نسبت به روحانیون و مباحث دینی و اجتماعی شخصیت شان شکل گیرد.

 

 

وی ادامه داد: از ابتدا اسم دبستان، ادبستان بوده است یعنی دوره ابتدایی دوره آموزش مراودات اجتماعی و مباحث دینی، اخلاقی و فرهنگی بوده است به همین جهت باید از همان مقطع کودکان را با مسایل دینی با محوریت مسجد آشنا کرد و نباید این ارتباط گیری را از دوران راهنمایی و دبیرستان شروع کنیم.

 

 

نظری تصریح کرد: اینکه بخواهیم نوجوانان را از دوران دبیرستان و راهنمایی با مسایل دینی آشنا کنیم و رفتار آنها را در این قالب شکل دهیم، مقداری سخت و نشدنی است. اگر این ارتباط گیری از مقاطع ابتدایی و پیش دبستانی شکل گیرد می تواند کودکان را با مسایل دینی و اخلاقی و اجتماعی و ارزش ها در مساجد مرتبط کند. اگر این ارتباط گیری در این مقاطع شکل گیرد بچه ها در مقاطع بالاتر با مشکلات کمتری مواجه می شوند و آن شکافی که در حال حاضر شاهد هستیم، ایجاد نمی شود.

 

 

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند نقش محوری در این رابطه ایفا کنند و کودکان و نوجوانان را در کنار مدارس در سنین کم با مسایل دینی آشنا کنند چرا که آنها در این سن مستعد فعالیت های دینی و اجتماعی هستند.

 

کد خبر 1272881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha