پیشرفت ۲۰ درصدی موزه دفاع مقدس  خراسان جنوبی/ تکمیل فاز اول طی ۳ سال

فلاحی از پیشرفت ۲۰ درصدی موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات اختصاص یافته فاز اول طی سه سال پیش بینی شده تکمیل شود.

غلامرضا فلاحی- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اعتبارات اختصاص یافته برای احداث موزه دفاع مقدس از سفر اول رئیس جمهور را بالغ بر 80 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مقرر شد این رقم طی سه سال از سال 1401 تا 1403 برای اجرای فاز اول پروژه اختصاص یابد.

 

وی افزود: پس از این مصوبه و تأمین اعتبار 10 میلیارد تومانی، کار ساخت موزه از تیرماه سال 1401 آغاز شد و در حال حاضر این پروژه در مرحله فونداسیون قرار داشته و پیشرفت 20 درصدی دارد.

 

سرهنگ فلاحی یادآور شد: از 6 هزار متر مربع زیربنا حدود ۲ هزا و ۶۰۰ متر انجام و سازه آن نیز نصب شده و امید است امسال هم با تخصیص 35 میلیارد تومان به صورت نقدی (نه اوراق)، تعهد دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی محقق شده و به جبران سال های گذشته روند اجرای این پروژه تسریع شود.

 

به گفته وی پروژه موزه دفاع مقدس در سه فاز ساخت ابنیه، محوطه سازی موزه و موزه آرایی پیش بینی شده است و در حال حاضر فاز اول آغاز از پیشرفت 20 درصدی برخوردار است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه و اجرای هر سه فاز ذکر شده را 490 میلیارد تومان اعلام کرد.

 

سرهنگ فلاحی ابراز امیدواری کرد: با وجود نبود ثبات قیمت مصالح و... فاز اول شامل ساخت ابنیه با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان به اتمام برسد.

 

وی با بیان اینکه برای دو فاز بعدی پروژه شامل محوطه سازی، موزه آرایی و تولید محتوا نیاز به اختصاص بیش از 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، یادآور شد: با وجود نیمه تمام بودن این پروژه، می طلبد دولت حمایت بیشتری در این راستا داشته باشد.

 

این مقام مسئول یادآور شد: در مباحث ادوات و تجهیزات موزه دفاع مقدس از قبل اقداماتی در دستور کار قرار گرفته و پیگیر تأمین دیگر ادوات و تجهیزات از سوی ستاد کل نیروهای مسلح هستیم.

 

وی احداث این باغ موزه دفاع مقدس را حق مردم استان دانست و تأکید کرد: موزه نماد دفاع مقدس در استان است و به عنوان دانشگاه دفاع مقدس شناخته می شود چرا که باعث ارتباط بین نسل گذشته رزمندگان، شهدا، جانبازان، آزادگان با نسل فعلی می شود.

 

به گفته وی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت به نسل جوان و عزتمندی نظام مرهون خون شهدا و دفاع مقدس است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1272898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha