اعضای بدن بیمار کاشانی به چند بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از اهدای اعضای بدن بیمار ۴۹ ساله کاشانی خبر داد.

دکتر عباس آزادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: مرحوم محمدرضا ولیان زاده بیمار ۴۹ ساله به دنبال تصادف به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان منتقل و بستری شد.

 

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: این بیمار علی رغم انجام اقدامات درمانی توسط تیم پزشکی دچار مرگ مغزی شد که با رضایت و فداکاری خانواده وی و با تلاش و پیگیری پرسنل و پزشکان بخش مراقبت های ویژه و اکیپ اعزامی از تهران کبد و کلیه ها قابل پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.

 

آزادی با اظهار همدردی با خانواده داغدیده، از این اقدام خداپسندانه تقدیر کرد و گفت: هر بیمار مرگ مغزی جان ۸ بیمار نیازمند پیوند اعضا (اعضای حیاتی مثل کلیه، قلب، کبد، ریه و پانکراس) را می تواند نجات دهد.

 

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: همچنین علاوه بر اعضای حیاتی، نسوج و بافت نیز جهت پیوند به افراد داری معلولیت استفاده می شود.

 

دکتر آزادی با بیان اینکه نخستین اهدا عضو در سال ۱۴۰۲ توسط خانواده متوفی محمدرضا ولیان زاده صورت گرفت، خاطر نشان کرد: اقدام فراهم آوری اعضا از بیماران مرگ مغزی از سال ۱۳۸۷ در دانشگاه علوم پزشکی کاشان شروع شده و تاکنون بالغ بر ۵۱ بیمار اهدا عضو شده اند.

 

داوطلبان اهدای عضو می توانند با مراجعه به پورتال www.ehda.ir نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهدا اقدام کنند.

کد خبر 1272912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha