قصه‌گویی نقش به‌سزایی در رشد فرهنگی جامعه دارد

جلائی با بیان اینکه قصه‌گویی نقش به‌سزایی در رشد فرهنگی جامعه و بالندگی کودکان و نوجوانان دارد گفت : ورود به کانون، گشودن دریچه‌ای به دنیای تازه‌است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محمد‌جلائی امروز ( سه شنبه ۲۳ خرداد ) در آیین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی اظهار کرد : هنر قصه گویی ریشه در فرهنگ ما دارد.‌

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و‌اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه ترویج این فرهنگ بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد گفت : ورود به کانون، گشودن دریچه‌ای به دنیای تازه‌است.


جلائی اذعان کرد : مربیان در این کانون تاثیر‌ شگرفی در دوران کودکی فرزندان این مرز و بوم دارند .‌

وی تصریح کرد: بخش مهمی از شخصیت امروز خود را محصول حضور در کانون و ثمره هم‌نشینی با مربیان و اعضای این مجموعه‌می‌دانم.


سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و‌اجتماعی استانداری گیلان اضافه‌کرد: معصومین(ع)، معلمان و مربیان، پدران و مادران ثانی انسان به شمار‌می‌روند و حضور در آیین ثبت قصه‌گویی ایرانی در گیلان، ادای دین و قدرشناسی از پدران و مادران معنوی است که نقشی تاثیر‌گذار در تربیت فرزتدان ایران اسلامی‌داشته و دارند.

جلائی هم‌چنین، ابزار‌های تربیتی کانون را در توفیق این نهاد فرهنگی تاثیر‌گذار دانست و با بیان‌این‌که بهره‌گیری از فعالیت‌های کتاب‌محور چون قصه‌گویی، نقش به‌سزایی در رشد فرهنگی جامعه و بالندگی کودکان و نوجوانان دارد، افزود: چنانچه بخواهیم به پویایی فرهنگ ایران اسلامی‌کمک‌کنیم، ضرورت‌دارد حمایت از کانون در دستورکار قرار‌گیرد.
وی درپایان با اشاره به تعلق‌خاطر خود به کانون اظهار کرد: مایه افتخار است که نام بنده دراین مجموعه ثبت‌شود و پیگیر خواسته‌های دست‌اندرکاران و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و مجموعه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز باشم.

کد خبر 1272916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha