ثبت نام زائران اربعین حسینی از اول محرم آغاز می شود

دستگردی از آغاز ثبت نام زائران پیاده روی بزرگ اربعین از اول محرم در سامانه سماح خبر داد و گفت: امسال ثبت نام در یک مرحله انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسین دستگردی -مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی- صبح امروز چهارشنبه (۲۴ خرداد) در کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی ستاد اربعین حسینی خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال گذشته ۴۰ هزار نفر از استان برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۴۲۲ نفر ثبت نام خود را جهت تشرف قطعی کردند.

 

وی درخصوص کمیته آموزش و فرهنگی هم گفت: در تلاش هستیم از ابتدای ماه محرم ثبت نام این همایش عظیم آغاز شود و به دنبال آن یک جلسه به صورت متمرکز در تمام شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

 

دستگردی همچنین اجرای برنامه های فرهنگی در کاظمین را مورد تأکید قرار داد و افزود: ثبت نام زائران از طریق سایت سماح و در یک مرحله انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه سال قبل استفاده از حمل و نقل عمومی به دلیل مشکلات زیرساخت‌ها خیلی رضایت بخش نبود، افزود: در کمیته فرهنگی از ظرفیت دیگر نهادهای موثر فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات و ... استفاده خواهد شد.

 

علیرضا آینه دار-مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی- هم با اشاره یا فعالیت ۱۸ کمیته در ستاد اربعین استان افزود: تاریخ رسمی اعلام شده برای اعزام از اول لغایت ۲۵ صفر اعلام شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه بحث پیاده روی اربعین یک حرکت مردمی است، افزود: در اطلاع رسانی و مستندسازی بحث مردمی بودن این‌ همایش بزرگ به خوبی منعکس شود.

 

آینه دار ادامه داد: هرچه مردم با آگاهی بیشتری در خصوص گذرنامه، نکات مود نیاز در مرز، هزینه های ایاب و ذهاب در دو طرف و ... عازم این سفر معنوی بشوند مشکلات آنها کمتر خواهد بود و فرصت بیشتری برای بهره مندی از فضای معنوی آنجا خواهند داشت.

 

وی بر انجام فعالیت‌های رسانه‌ای و اطلاع رسانی درخصوص دلایل و چرایی پیاده‌روی اربعین تاکید کرد.

 






کد خبر 1272932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha