دولت نگاه ویژه ای به اعتبارت کانون های مساجد در مناطق محروم داشته باشد

اخوندی گفت: مناطق محروم به دلیل دوری از مرکز استان و کشور برای برگزاری برنامه های متنوع و جذاب کانونی، نیازمند هزینه های بیشتری از سایر مناطق است که در این زمینه باید دولت کمک بهتری به این کانون ها داشته باشد.

علیرضا آخوندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت های این کانون در ایام مختلف سال، گفت: سه سال است که کانون عاشوراخانه در مسجد عاشوراخانه شهر نهبندان راه اندازی شده است و طی این مدت تقریبا فعالیت های خوبی را در کمبود امکانات انجام دادیم.

 

وی با بیان اینکه این کانون حدود 120 نفر عضو دارد که بیشترشان جوان و نوجوانان هستند، افزود: بیشترین موضوعاتی که توسط کانون در مسجد صورت می گیرد، برگزاری مراسمات ملی و مذهبی، موضوعات قرانی مانند قرائت یک صفحه کلام الله مجید هر شب بعد از نماز عشا، برگزاری دوره جزء خوانی قران دو شب در هفته در مسجد، مراسم تفسیر قرآن کریم و ... است.

 

مدیر کانون عاشوراخانه نهبندان با اشاره به اینکه نوجوانان استقبال به نسبت خوبی از برنامه های مسجد و کانون دارند اما به دلیل کمبود اعتبارات نمی توانیم برنامه های متنوع و زیادی را داشته باشیم، اظهار کرد: امسال هیچ کلاس تابستانی برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان مسجد برنامه ریزی نکردیم، چراکه اعتبار آن وجود نداشت.

 

آخوندی با اشاره به اینکه کانون عاشوراخانه نهبندان هیچ امکاناتی از خود ندارد و آنچه هست مربوط به مسجد است، گفت: انتظار داریم که دولت به در حوزه تجهیز کانون های مساجد مناطق محروم را ویژه تر ببیند.

 

وی گفت: مناطق محروم به دلیل دوری از مرکز استان و کشور، برگزاری کلاس های متنوع و جذاب و همچنین اردوهای مختلف برای جذب جوانان و نوجوانان به سمت مساجد نیازمند هزینه های بیشتری از سایر مناطق است که در این زمینه باید دولت کمک بهتری به این کانون ها داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1272945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha