جشنواره ملی اقوام ایران ‌زمین فعالیت ‌های فرهنگی چهارمحال و بختیاری را ارتقا می دهد

صالحی بابیان اینکه شهرستان فارسان از ۳۰ خرداد ماه تا پنجم تیرماه سال‌ جاری میزبان نخستین جشنواره ملی اقوام ایران ‌زمین است گفت: جشنواره ملی اقوام ایران ‌زمین فعالیت ‌های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری را ارتقا می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، سید هادی صالحی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که در فرمانداری شهرستان فارسان برگزار شد اظهار داشت: جشنواره ملی اقوام ایران ‌زمین فعالیت ‌های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری را ارتقا می دهد.

 

فرماندار شهرستان فارسان ادامه داد: هدف از برگزاری نخستین جشنواره ملی اقوام ایران ‌زمین در شهرستان فارسان هم‌افزایی بین اقوام، معرفی توانمندی‌ های فعالان گردشگری، تزریق نشاط و شادابی در جامعه، تشریح نقش اقوام در خصوص زنجیره غذایی و تولید و توجه به داشته‌ های فرهنگی است.

 

وی ابرازکرد: یکی از ویژگی ها و فرهنگ های مردم شهرستان فارسان زندگی مسالمت آمیز اقوام مختلف بختیاری‌، قشقایی‌ و فارس‌ در کنار یکدیگر است.

 

صالحی به غرفه های نخستین جشنواره ملی اقوام ایران ‌زمین در شهرستان فارسان اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۰۰ غرفه سوغات، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مربوط به اقوام مختلف ایرانی از استان‌ های مختلف کشور در جشنواره ملی اقوام ایران ‌زمین شهرستان فارسان برپا می شود.

 

فرماندار شهرستان فارسان ادامه داد: از این تعداد ۴۰ غرفه مربوط به اقوام و عشایر نقاط مختلف کشور اختصاص پیدا کرده و ۶۰ غرفه نیز به معرفی سوغات، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان چهارمحال و بختیاری می پردازند.

 

وی تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم توجه ویژه ای به معرفی فعالیت های فرهنگی هنری، معرفی تولیدکنندگان برتر و تقویت اقتصاد گردشگری استان ها و شهرستان ها دارد.

 

صالحی ارتقای بوم گردی و صنعت گردشگری را موجب رشد اقتصادی برای استان عنوان کرد و گفت: تعداد ۳۰ مجوز بوم گردی و سفره خانه های سنتی از ابتدای سالجاری تاکنون در شهرستان فارسان صادر شده است.

 

کد خبر 1272970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha