معافیت مالیاتی برای صنایع مشارکت کننده در ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی

محمدبیگی گفت: چنانچه صاحبان صنایع و مشاغل در ساخت، تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی از جمله کتابخانه ها مساعدت داشته باشند جزو هزینه های قابل قبول شان لحاظ شده و از مجموع مالیات آنها کسر می شود.

فاطمه محمدبیگی- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین- در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین گفت: ماده 172 قانون مالیات، ظرفیتی بسیار ارزشمند است که با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل اقتصاد و دارایی، اداره کل امور مالیاتی و استانداری قزوین حسابی برای بهره مندی از این ظرفیت قانونی تعریف شد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ادامه داد: بر اساس این ماده قانونی، چنانچه صاحبان صنایع و مشاغل در ساخت، تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی از جمله کتابخانه ها مساعدت و کمکی را داشته باشند جزو هزینه های قابل قبول شان لحاظ شده و از مجموع مالیات آنها کسر می شود.

 

وی عنوان کرد: این ظرفیت برای نخستین بار در استان قزوین کلید خورد و ما مساعدت هایی را از شرکت های مختلف داشتیم که به صورت نقدی یا غیرنقدی بود به طوری که شرکت تکتاز موتور در اقدامی ارزشمند علاوه بر کمک به خرید کتاب، مساعدت کرده و کتابخانه دانش شهر نصرت آباد با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان محصور شد که این کار هم در راستای مسئولیت اجتماعی و هم بهره مندی از این ظرفیت قانونی صورت گرفت.

 

محمدبیگی اعلام کرد: هدف این است حمایت ها در چارچوب قانون باشد و اگر حمایت از صنعت صورت گیرد و صنعت بتواند به کمک دولت و متولیان فرهنگی آید، هم افزایی تحقق می یابد؛ این ماده قانونی در قالب نامه ای به یکسری از دستگاه های اجرایی  نظیر سازمان صمت، اتاق بازرگانی و غیره ابلاغ شد تا در جریان این ظرفیت قانونی قرار گیرند و فعالان حوزه صنعت کمک و مساعدت در این حوزه داشته باشند.

 

وی توضیح داد: همچنین یکسری رایزنی هایی با ادارات اقتصاد و دارایی و امور مالیاتی در حال انجام است تا حمایت از شرکت هایی که در حوزه فرهنگی مساعدت دارند، انجام شود و اینگونه هم ایجاد انگیزه شده و کمک ها تداوم داشته باشد و هم سایران تشویق به این امر شوند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین اظهار کرد: در حوزه ماده 172 قانون، تاکنون 10 واحد صنعتی کمک هایی در حوزه کتابخانه های عمومی استان قزوین داشته اند که این کمک ها از 2 میلیون تا 700 میلیون تومان بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: با یکسری از شرکت ها در حال تعامل و رایزنی برای این منظور هستیم چراکه این کمک ها بسیار راهگشا و اثرگذار در حوزه تجهیز کتابخانه های عمومی و بهره مندی مردم از کتاب و فضای کتابخانه است.

 

کد خبر 1272973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha