انتخابات میدان مبارزه جدی با دشمنان ایران است|شرع، اخلاق و قانون مبنای انتخابات

حسینی پور با تاکید براینکه حضور پرشور در انتخابات، شکست دیگری برای دشمنان انقلاب اسلامی خواهد بود، گفت: امید است جریانات سیاسی فعالانه با هدف تقویت انتخابات پیش رو در انتخابات حضور یابند و در مسیر تعالی انقلاب اسلامی بایکدیگر تعامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سیدمحمود حسینی پور-استاندار مازندران امروز( ۲۴ خرداد) در اولین همایش آموزش منطقه ای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به پیشینه دینی و علمی مازندران اشاره و اظهار کرد: مردمان این خطه از شمال کشور ۱۰هزار و ۴۴۰شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

 

وی با اشاره به رشادت های لشکر ۲۵کربلا و مدافعان حرم در حماسه خان طومان سوریه و تقویت جبهه مقاومت، افزود: مازندرانی ها بیش از ۴۰شهید در دفاع از حرم تقدیم اسلام کردند.

 

حسینی پور با بیان اینکه از ابتدای آغاز فعالیت دولت مردمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مازندران رشد منفی اقتصادی استان را شاهد بودیم که اکنون به رشد اقتصادی ۵درصد دست یافتیم، اظهار کرد: جذب سرمایه گذاری در استان رونق پیدا کرد و رشد بهره وری را نیز داشتیم.

 

وی با بیان اینکه مازندران سه بندر و فرودگاه مهم و استراتژیک دارد و تلاش داریم از این ظرفیت برای رشد اقتصادی استان بهره گرفته شود، گفت: کاهش سه درصدی نرخ طلاق پس از هشت سال رشد پی در پی را سال گذشته شاهد بودیم.

 

حسینی پور از نرخ ۴۴درصدی مشارکت اقتصادی خبر داد وافزود: ۱۴۲واحد تولیدی از تملک بانک خارج شد و همچنین ۱۹۸واحد تولیدی راکد و نیمه تمام به چرخه تولید بازگردانده شد که ۱۱۸درصد نرخ اشتغال در استان بالا رفت.

 

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان بیشتر به فارغ التحصیلان دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برمی گردد، خاطرنشان شد: بی سواد بیکار در استان نداریم و برای جذب کارگر مجبور به رایزنی با استان های همجوار شده ایم.

 

استاندار مازندران از پیشگیری از تعطیلی  ۳۰۰واحد تولیدی و اشتغال پایدار برای بیش از ۴۰هزار نفر خبر داد و گفت: افزایش ۱۱۵درصدی ترانزیت کالا از بنادر استان را نیز شاهدیم.

 

وی با بیان اینکه روسیه سالانه ۳۷۰میلیارد دلار ترانزیت کالا دارد که ایران فقط ۵۰۰میلیون دلار در این مبادلات کالا سهم دارد، افزود: به طور نمونه فقط ۱۱میلیارد دلار روسیه صیفی جات وارد می کند باید سیاست گذاری شود که سهم بسزایی از واردات روسیه مازندران داشته باشد.

 

حسینی پور با بیان اینکه فرمانداران ضمن اینکه مسئولیت اجرای انتخابات را عهده دار هستند مسئولیت توسعه و رشد اقتصادی را نیز بر عهده دارند امید است تعامل و همگرایی فرمانداران شهرهای استان های همجوار مازندران به رشد اقتصادی مازندران و دیگر استان های همکار ختم شود، گفت: سال گذشته ۱۵سفیر کشورهای همسایه مازندران به این استان سفر داشتند،‌ تلاش داریم از این ظرفیت برای رشد اقتصادی استان استفاده شود.

 

وی ضمن تحسین وزارت کشور برای اجرای طرح منطقه بندی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری خواستار اجرای این طرح در دیگر وزارت خانه ها شد تا نیازهای استان ها به موقع و درست پاسخ گفته شود.

 

حسینی پور با ابراز گلایه مندی از اینکه وزارتخانه ها متاسفانه شانیت ستادی ندارند و علاقه مند هستند کار صف را انجام دهند،‌ گفت: علت اینکه کار کشور پیش نمی رود به خاطر این که ساز و کارها در وزارتخانه هابه درستی انجام نمی شود.

 

وی بیان کرد: تعاملات بین قوا و در بحث انتصابات و دیگر مباحث شاهد مشکلاتی هستیم و این مشکلات انرژی مدیران میانی را می گیرد و اجازه نمی دهد مدیران آن طور که باید و شاید مسیر تعاملی استان ها را دنبال کنند.

 

حسینی پور از برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: همچنین همین تاریخ انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه امسال چهل و یکمین دوره انتخابات را تجربه خواهیم کرد، اذعان کرد: وظیفه ما در ستاد انتخابات حرکت قانون مند، اعتمادسازی و صیانت از آرای مردم است.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه شرع، اخلاق و قانون مبنای انتخابات است، افزود: انتخابات مردم در ایران اسلامی جلوه تمام نمای عروج مردم سالاری دینی است.

 

وی با بیان اینکه به فرموده امام راحل انتخابات یک فریضه دینی است، گفت: رهبری نیز انتخابات را مظهر مردم باوری، خود باوری و خدا باوری است.

 

حسینی پور با تاکید براینکه برگزاری انتخابات باشکوه باید مورد توجه همه مسئولین باشد، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال تحریم انتخابات هستند که باید با همدلی و همگرایی این نقشه دشمنان انقلاب را نقش برآب کنیم.

 

وی با بیان اینکه حضور پرشور در انتخابات، شکست دیگری برای دشمنان خواهد بود، گفت: امید است جریانات سیاسی فعالانه با هدف تقویت انتخابات پیش رو در انتخابات حضور یابند و در مسیر تعالی انقلاب اسلامی بایکدیگر تعامل داشته باشند.

 

حسینی پور با بیان اینکه برگزاری انتخابات پر شور و قانون مند را پیگیریم، افزود: انتخابات باید براساس مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت باشد باید از تخریب ها جلوگیری کرد تا شایستگان نیز در انتخابات حضوری فعال داشته باشند.

کد خبر 1272976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha