۵۱ طرح آموزشی خیّرساز در دست اجراست

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: در حال حاضر، ۵۱ طرح آموزشی شامل مدارس خیّرساز این استان در دست اجراست.

امین فلاح- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این تعداد طرح آموزشی شامل ساخت و ساز مدارس در سطح شهر و روستا است که در مجموع شامل، 208 کلاس درس با زیربنای، 23 هزار و 588 مترمربع می شود.

 

وی با بیان اینکه تعهدات خیّرین مدرسه ساز در این طرح ها، 740 میلیارد ریال است، عنوان کرد: خیران یک سوم و یا 50 درصد هزینه کل را متقبل می شوند و طرح های مزبور تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

 

فلاح خاطرنشان کرد: مدارس آموزشی در دست ساخت و اجرا با تخصیص به موقع اعتبارات از روند رشد بالایی برخوردار خواهند شد که با اتمام آن در مجموع کل، 6 هزار و 250 دانش آموز سطح شهر و روستا از فضای آموزشی مناسب برخوردار خواهند شد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی بیان کرد: در مجموع هزار و ۵۰۰ مدرسه با هفت هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان دایر است که از این تعداد سه و ۶ دهم درصد مدارس نیاز به مقاوم سازی دارد و هفت و ۶ دهم درصد هم باید تخریب شود.

 

فلاح بیان کرد: میانگین فضای آموزشی در این استان پنج متر و ۳۰ سانتی متر است و  میانگین کشوری هم پنج متر و ۲۰ سانتی متر است.

 

۱۸۶ هزار و ۶۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از دوهزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 

کد خبر 1273007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha