طمع دشمن به زندان ها در جریان اغتشاشات/ بازگشت به زندگی سعادتمندانه مهمترین خروجی کار برای زندانیان  است

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان ها و اقدامات تربیتی و امنیتی استان کرمان برگزار و بر ایجاد بستر تربیت زندانیان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، چهارشنبه(۲۴ خرداد) در آیین تودیع و معارفه مدیرکل زندان های استان با اشاره به اینکه مدیرکل سابق در شرایط سخت کرونایی عهده دار این مسئولیت شد؛ افزود: در آن شرایط وضعیت زندان ها و حفظ سلامت زندانیان و جلوگیری از نفوذ و گسترش ویروس کرونا کار سخت و طاقت فرسایی بود.
 

 

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه  بحمدالله استان کرمان از این وضعیت روسفید بیرون آمد و قطعاً نقش آقای حسینی در برون رفت از آن شرایط و مشکل اساسی بود؛ اظهار کرد: در جریان حوادث سال گذشته کشور نیز برای حفظ امنیت و آرامش و مدیریت افراد دستگیر شده در این حوادث نقش مدیرکل زندان ها بسیار مهم و تاثیرگذار بود.

 

 

وی با این توضیح که دشمن برنامه ریزی ویژه ای در کشور انجام داده و تلاش داشت اغتشاش و ناامنی را به داخل زندان ها بکشانند و در یکی دو مورد هم در کشور مشکلاتی به وجود آمد؛ گفت: استان کرمان به طور ویژه مورد طمع ضدانقلاب بود تا استان حاج قاسم را گرفتار مشکلات کرده و زندان های استان را درگیر اغتشاش و آشوب کنند‌.

 

 

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: اما با همکاری خوب و موثر اعضای شورای تامین در آن مقطع، دشمن ناکام ماند و نتوانست در استان کرمان به هدف خود برسد  و کمترین درگیری را در اغتشاشات داشتیم.


 

وی با تصریح به اینکه  در زندان دشمن صد درصد ناموفق بود و هیچ مشکلی به وجود نیامد؛ بیان کرد: این جز با تلاش مدیرکل و معاونین و همکاران زندان ها میسر نبود.

 

 

سیدمجتبی حسینی، مدیرکل سابق زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان هم گفت: طی ۲۷ ماه فعالیت بنده هیچ مسئله امنیتی در زندان های استان کرمان رخ نداد.

 

 

وی افزود: سیاست کاری برقراری تعامل سازنده بین دستگاه ها و مسئولان سازمانی و نیروهای نظامی و انتظامی، ساماندهی قرارداد نیروهای ساعتی، شرکتی و ...، شایسته سالاری، ارتقاء امنیت زندان ها، ایجاد بستر تربیت زندانیان، توجه به مشکلات زندانیان و خانواده آنها بود.

 

 

رضا زلفعلی نژاد، مدیرکل جدید زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز این مسولیت را دشوار  و بازگشت سعادتمندانه افراد به جامعه را مهمترین خروجی کار در زندان ها عنوان کرد.

 

 

در این مراسم از خدمات سیدمجتبی حسینی تجلیل و رضا زلفعلی نژاد به عنوان مدیرکل جدید زندان‌های استان کرمان معرفی شد.

کد خبر 1273011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha