از هنر معرق کاری تا معرفی محمدرضا سرشار در جوانه های رادیو فرهنگ

مجله رادیویی «جوانه ها» در چهارشنبه ۲۴ خرداد ماه با بخش های متنوع فرهنگی و هنری از رادیو فرهنگ پخش می شود .


به گزارش خبرگزاری شبستان، مجله رادیویی « جوانه ها» برنامه ای است كه نوجوانان با همراهی « مریم قاسمی»   آن را تدارك دیده اند.


بیان تاریخچه ی معرق کاری در ایران ‌و‌نگاهی به این هنر اولین ورق از این مجله رادیویی است و در ادامه در بخش«ما میتوانیم» درباره  مهارت نه گفتن صحبت می شود.


معرفی بازی بومی محلی طاق یا جفت ، از بازی های استان فارس ،شهرستان آباده از دیگر بخش های برنامه« جوانه ها» این هفته است.


شنوندگان در بخش معرفی کتاب با اثر«شکارچی کوسه ی  کر»نوشته عباس عبدی که در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است آشنا می شوند. داستان این کتاب در فضای « قشم» رقم می خورد.اسماعیل پسر نوجوانی است که در روستای سلخ در قشم زندگی می‌کند، او حالا باید با پدرش به دریا برود و صید کند، او درسش را رها می‌کند و همراه پدر و عمویش به دریا می‌رود تا کوسه‌ای مشهور و بزرگ به نام کوسه کر را شکار کنند، اما درگیری با این کوسه باعث غرق شدن پدر و عموی اسماعیل می‌شود و او با کینه می‌خواهد حتما این کوسه را شکار کند، از طرف دیگر خواهر اسماعیل برخلاف سنت منطقه درس می‌خواند تا بهیار شود و به مردم منطقه‌اش کمک کند. این کتاب داستان مردمان جنوب است و روایتی جذاب دارد.


در بخش مشاهیر این هفته «محمد رضا سرشار» به مناسبت سالروز تولدش معرفی می شود.


محمدرضا سرشار ۲۳خرداد ۱۳۳۲ در کازرون به دنیا آمده و با نام هنری «رضا رهگذر» فعالیت می‌کند، نویسنده، پژوهشگر، منتقد ادبی و گوینده‌ی برنامه‌‌ی رادیویی محبوب «قصه‌‌ی ظهر جمعه» است. سرشار فعالیت‌های بسیاری در زمینه‌‌ی داستان‌نویسی و آموزش آن، نقد ادبی و داوری آثار ادبی انجام داده و کتاب‌های مشهوری همانند «آنک آن یتیم نظرکرده» و «مهاجر کوچک» را در کارنامه‌ی آثار خود دارد.


برنامه جوانه ها به تهیه كنندگی مریم قاسمی چهارشنبه ها ساعت ۱۲:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می شود.
 

کد خبر 1273022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha