آموزش مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب از طریق قصه

خلخالی گفت: با استفاده از قصه گویی می توانیم مفاهیم و آموزشهای مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب را به طور مصداقی به کودکان و نوجوانان آموزش دهیم.

مجید خلخالی، کارشناس مسئول دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خوی، در حاشیه آیین برگزاری مراسم ثبت ملی قصه گویی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت:  با استفاده از قصه گویی می توانیم مفاهیم و آموزشهای مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب را به طور مصداقی به کودکان و نوجوانان آموزش دهیم.

وی افزود: ثبت ملی قصه‌گویی در تقویم ایران فرصتی است تا این سرمایه معنوی و میراث کهن، جایگاه خود را درحوزه تعلیم و تربیت به شکل بهتر ییدا کند.

خلخالی در ادامه به اهمیت آب و صرفه جویی این ماده حیات بخش اشاره کرد و افزود: باید با استفاده از تمامی ابزارها به آموزش و فرهنگ سازی آب اهتمام بورزیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

کارشناس مسئول دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خوی با بیان اینکه در داستان ها باید توضیح دهیم که زندگی بدون آب چقد سخت است، تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل تابستان و هفته صرفه جویی در مصرف آب  و افزایش مصرف شهروندان شرکت آب و فاضلاب در تلاش است تا با تولید محتوای فرهنگی بتواند فرهنگ سازی مناسب در این حوزه انجام دهد.

وی گفت: آب یکی از مهمترین نعمت های خداوند مهربان است و باید قدردان این نعمت الهی باشیم و با احترام برخورد کنیم و چگونگی صرفه جویی را به کودکان خود آموزش دهیم.

گفتنی است؛ هم‌زمان با آیین برگزاری مراسم ثبت ملی قصه گویی در کشور این مراسم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خوی با محوریت آب، مدیریت مصرف آب با حضور اعضای کانون، پیشکسوتان، مفاخر و هنرمندان، سه‌شنبه ۲۳ خرداد ساعت ۹:۳۰ زنگ قصه‌گویی در شهرستان خوی برگزار شد. در ادامه قصه گویان کانون به قصه گویی با موضوعات آب، معرفی سامانه 122، فرهنگ استفاده از آب و .... پرداختند .

کد خبر 1273023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha