«ایران امروز» و دستاوردهای شبکه ریلی کشور

برنامه «ایران امروز» چهارشنبه ۲۴خرداد، با حضور کارشناسان و صاحب نظران به بررسی و دستاوردها و چالش های شبکه ریلی کشور می پردازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه رادیویی ایران، راه‌آهن تبریز - بستان‌آباد- میانه از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین پروژه‌های حمل‌ و نقل کشور و آذربایجان‌شرقی است که از سال ۱۳۷۹ عملیات احداث آن برای تسهیل در رفت و آمد مردم و جابه‌جایی حجم قابل توجهی کالا آغاز شد و هفته گذشته به بهره برداری رسید.

 


راه‌آهن دوخطه میانه- بستان‌آباد- تبریز از ایستگاه میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران- تبریز شروع‌ شده و با گذر از مسیری کوهستانی و شهرهای ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج واقع در مسیر خود به ایستگاه موجود تبریز متصل می‌شود.

 


عاطفه بنایی تهیه کننده برنامه «ایران امروز» چهارشنبه ها بیان کرد: با بهره‌برداری از پروژه  راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می‌شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد.

 


وی ادامه داد: با توجه به این موضوع در برنامه روز چهارشنبه 24 خرداد، میزبان دکترخیرالله خادمی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور خواهیم شد و پیرامون وضعیت کریدورهای ریلی و اهمیت آن در منطقه، وضعیت کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب و نقش کریدور بستان آباد خاوران در اقتصاد کشور بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

 


گفتنی است «ایران امروز» چهارشنبه ها به تهیه کنندگی عاطفه بنایی، اجرای علی مروی و هماهنگی اکرم خیرخواه ساعت 12:40 از رادیو ایران پخش می شود.

کد خبر 1273040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha