علما و روحانیت همیشه ملجا مردم هستند

آیت الله نورمفیدی گفت: در طول تاریخ علما و روحانیت همیشه ملجا و پناه مردم بوده اند و باید این اصالت حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروز (چهارشنبه 24 خرداد) در مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان با تشکر از زحمات چندین ساله حاج رضا جعفری، گفت: ایشان آنچه را که انجام دادند برای خدمت به راه و دین خداو مردم و بندگان خدا بوده است که ذخیره آخرت خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: مسئولیتی که بر عهده داریم خدمت به دین خدا، راه خدا و بندگان خداست و عمل صالح هر کسی مطابق با کاری که انجام می دهد، است.

 

وی ادامه داد: فهم کلام خدا و با تبیبن این مطلب برای مردم و مطابق با مخاطب حرف زدن کار سختی است، باید راه زیادی را طی کنیم تا به آن برسیم.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: آن طلبه و عالم دینی که به فکر کمک به دین خدا و بندگان خدا باشد، اگر به آن هم نرسد خدا او را مورد لطف خود قرار می دهد.

 

وی با اشاره به نقش و وظایف دفتر، اظهارداشت: دفتر جایگاه اجرایی ندارد، اجرائیات دست دولت و مسئولان اجرایی استان است و این جایگاه، یک جایگاه معنوی و ولایی است.

 

امام جمعه گرگان افزود: این دفتر با وجود نداشتن جایگاه اجرایی، با تعامل با دستگاه های اجرایی استان در حد توان خود اقدام کرده و بخشی از نیازهای مردم را برطرف می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ علما و روحانیت همیشه ملجا مردم بوده اند و باید این اصالت حفظ شود. روحانیت پناه همه مردم هستند نه جزو این گروه و آن گروه.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه روحانیت از شئون رهبری هستند، گفت: دامن روحانیت باید برای همه اقشار مردم باز باشد.

 

وی تاکید کرد: باید در مورد مسائل کلی استان و آنچه که موجب توسعه استان می شود گام برداشت.

 

رضا جعفری، مسئول پیشین دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: 15 سال در خدمت و رکاب آیت الله نورمفیدی فعالیت کردم و همراه ایشان همه شئون یک انسان خدایی و مخلص در درگاه خدا، صبر، متانت، سعه صدر، شجاعت، از خودگذشتگی و دغدغه مندی را آموختم.

 

وی افزود: خدمت رسانی در حوزه های علمیه، مسائل فرهنگی، علمی و نمازجمعه از فعالیت های دفتر آیت الله نورمفیدی است و ایشان به کسانی که پناهی جز خدا ندارند نیز توجه دارند.

 

جعفری، توجه به نیازمندان و نوعروسان برای تهیه جهیزیه و توزیع غذای گرم بین آنان را از دغدغه های نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد و گفت: همیشه تاکید ایشان به مسئولان توجه به توسعه استان بوده و هست.

 

وی افزود: پیگیری ساخت زائرسرا در مشهد مقدس، ستاد نماز جمعه، فعالیت موسسات و ستاد اربعین از دیگر فعالیت های تحت اشراف آیت الله نورمفیدی است.

 

مسئول دفتر پیشین نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: دفتر ملجا و پناه مردم بی پناه است که بعد از بن بست خوردن در ادارات به اینجا مراجعه می کردند.

 

علی اصغر طهماسبی، مسئول دفتر جدید نماینده ولی فقیه در گلستان نیز گفت: برنامه جامع و اطلس دفتر تهیه شده تا برنامه ها بر این اساس اجرا شوند.

 

وی افزود: اقتدار ما آگاهی و توانایی ماست و اگر آگاهی و توانایی نداشته باشیم عقب می مانیم.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: با توجه به اینکه عصر، عصر ارتباطات و ارتباطات است و دنیا را درنوردیده است و اگر عقب باشیم از جامعه عقب مانده ایم.

 

وی اظهارداشت: باید علم مان را نسبت به وقایع به روز کنیم و در حوزه تصمیم گیری اندیشه سازی کنیم و دانش مان را افزایش دهیم و قاطع و عمل گرا باشیم.

 

طهماسبی گفت: نیازمندی ها و اساسی ترین چالش های استان احصا شده تا شاهد توسعه استان باشیم.

 

کد خبر 1273153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha