لزوم توجه به بحث تکالیف بودجه ای /خراسان جنوبی جز معدود استان های سفید و پاک است

حجت الاسلام فتوحی با بیان اینکه خراسان جنوبی جز معدود استان های سفید و پاک است، گفت: اگر می خواهید توسعه اتفاق بیافتد باید نظارت تقویت یابد و کار نظارت جلوگیری از انحراف است و به دنبال این است تا پول و انسان در جای خودش قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام موسی فتوحی-رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور- امروز (۲۵ خرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور به صورت منطقه ای اداره می شود و منطقه ۲ از استان گلستان تا استان سیستان و بلوچستان را شامل می شود و خراسان جنوبی جز این منطقه است.

 

وی ادامه داد: علی رغم استقلالی که در بازرسی ها و تهیه گزارشات وجود دارد در حوزه برنامه ریزی و هماهنگی تصمیمات به صورت منطقه ای گرفته می شود و برای هم افزایی بیشتر استان های منطقه با یکدیگر ارتباط دارند و رویه واحدی انتخاب می شود.

 

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه امسال در خراسان جنوبی قریب به ۳۰ هیئت نظارت بازرسی در دستگاه های اجرایی خواهیم داشت، افزود: حاصل این کار نظارت و بازرسی می تواند به اصلاح رویه در دستگاه ها کمک کند و هم جنبه برخوردی داشته باشد.

 

حجت الاسلام فتوحی عنوان کرد: امسال کار نظارت و بازرسی در خراسان جنوبی واجد اهمیت بیشتری نسبت به سال های قبل است و امسال ۸۰ درصد از ظرفیت ما در کشور معطوف به موضوعات کلان محور و آسیب های اصلی شده است.

 

وی در ادامه گفت: سالانه در قانون بودجه برای توسعه استان تکالیف ویژه ای اندیشیده می شود که باید پیگیری کنند و امسال معطوف به این موضوع هستیم که آیا مدیران به تکالیف بودجه ای خود عمل کرده اند یا خیر.

 

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه در سال های گذشته به تکالیف بودجه ای کمتر توجه شده بود، ادامه داد: لذا پروژه های نیمه تمام کمی به دلایل مختلف در سطح استان نداریم که اعتبارات سالانه برای انجام آن ها کافی نیست.

 

حجت الاسلام فتوحی بیان داشت: بنابراین جنبه برخوردی سازمان بازرسی طی پایان سال جاری با مدیران کم کار وجود دارد و امسال در این حوزه بیشتر فعالیت خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه سال های گذشته دولت ها نگاه کمک به سازمان بازرسی را نداشتند، افزود: عده و عُده لازم جهت انجام امر بازرسی مورد نیاز است و اگر توانایی نداشته باشد کارها پیش نمی رود و اکنون بحث تامین منابع انسانی و افزایش تکالیف سازمان در حال پیگیری قرار دارد.

 

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی جز معدود استان های سفید و پاک است، گفت: به این معنا نیست که تخلف و جرم در آن وجود ندارد بلکه آمار و آماج جرم در این استان نسبت به سایر استان ها کمتر است و این موضوع به نفوذ معنوی بزرگان و تلاش مجموعه مدیران استانی و مطالبه گری افکار عمومی بر می گردد.

 

حجت الاسلام فتوحی عنوان کرد: اتفاقات بزرگ که از آن به عنوان جرم و تخلف یاد کنیم در استان کم است و تخلف ها و جرایم کوچک تر نیز در این استان وجود دارد که باید به صفر برسد و از دامن استان پاک شود.

 

وی در پایان گفت: اگر می خواهید توسعه اتفاق بیافتد باید نظارت تقویت یابد و کار نظارت جلوگیری از انحراف است و به دنبال این است تا پول و انسان در جای خودش قرار گیرد و موضوع انتصابات در دستگاه های اجرایی مدنظر قرار دارد و حاکمیت قانون مدنظر این سازمان است.

 

 

کد خبر 1273161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha