کارشناس اقتصادی: سرمایه‌های اسلامی می تواند جایگزین تامین مالی غرب در روسیه باشد

یک کارشناس اقتصادی روسیه تاکید کرد: سرمایه‌های اسلامی می تواند جایگزین مالی برای منابع غربی باشند، زیرا آینده اقتصادی روسیه به این مسئله بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، الیاس زریپوف، کارشناس اقتصادی روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: سرمایه گذاری‌ اسلامی می تواند جایگزین مالی از منابع غربی شود که به دلیل تحریم‌ها در دسترس روسیه نیست.

 

زریپوف افزود: سرمایه گذاری اسلامی می تواند جایگزین همه منابع غربی باشد که در حال حاضر ممنوع است. من نمی خواهم بگویم که ما بودجه خصوصی‌مان کم است، اما به سرمایه گذاری‌های خارجی نیاز داریم و آینده اقتصادی روسیه به آنها بستگی دارد. سرمایه گذاری‌های خارجی که تنها از خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی می آیند. بنابراین ماموریت دولت کمک به توسعه مالی اسلامی است.

 

وی ادامه در حاشیه نشست بین المللی اقتصادی در سن پترزبورگ به اسپوتیک گفت: سرمایه گذاران مسلمان در بسیاری از مواقع نمی توانند از این پول مازاد برای سرمایه گذاری در کشور خود استفاده کنند. به همین دلیل است که بسیاری از پروژه‌های مبتنی بر منابع درحال ایجاد هستند، به عنوان مثال، ساخت شهرهای بزرگ در صحرای عربستان، در نهایت می تواند این پول یا بخشی از آن را به اقتصاد روسیه برساند که این مسئله به نفع روسیه و سرمایه گذاران مسلمان نیز خواهد بود.

 

وی ادامه داد: علاوه بر مازاد نقدینگی، ابزارهای دیگر نیز وجود دارد که می توان سرمایه‌های اسلامی را به طور مضاعف  تخصیص داد.

 

این کارشناس اقتصادی گفت: سرمایه گذاران مسلمان، آماده سرمایه گذاری در اقتصاد روسیه هستند، آنها از نظر مالی و اخلاقی آماده هستند، زیرا از زمان اتحاد جماهیر شوروی، روسیه شریک قابل اعتمادی برای آنها بوده است، برادری که همیشه به آنها کمک کرد، شرایط خوبی برای آنها ایجاد کرد و حمایت سیاسی کرد.

 

نشست اقتصادی پترزبورگ امسال از 14 تا 17 ژوئن 2023 برگزار می شود و بر مسایل و چالش های عمده پیش روی روسیه، بازارهای نوظهور و کل جهان تمرکز دارد. نکته قابل توجه این است که در این رویداد اقتصادی، امارات به عنوان مهمان افتخاری امسال حضور خواهد یافت. مصر نیز در سال 2022 و قطر در سال 2021 در این رویداد اقتصادی شرکت کردند.  

کد خبر 1273185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha